Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Старото и новото мислене в маркетинга
Медиите се промениха завинаги, а с тях и потребителите. Настъпи нова епоха.
А старата?
Тя бе определена от правила и стратегии, които днес не работят. Много от големите компании с дългогодишна история на пазара все още следват някои от тези правила. По-голямата част от тези фирми не прогресират. Напротив, борят се да се задържат.
Старите маркетинг правила са следните:
• Стъпка 1: Създай продукт, който се харесва масово на голям брой потребители или купувачи.
• Стъпка 2: Достигни до възможно най-масова аудитория с рекламно съобщение, което се харесва на мнозина сред тези потенциални купувачи.
• Стъпка 3: Създай разпознаваемо бранд име, което може да бъде разширено до допълнителни продуктови категории.
Въпреки че е вярно, че компаниите, следващи тези правила, в миналото са могли с тях да изградят силен бранд – такива примери са Sony или Coca-Cola – този тип "обширен маркетинг" вече не работи. Причините са следните:
1. Интернет и изобилието на медиите фрагментираха потребителите в купувачи, принадлежащи на все по-малки и по-малки групи, всяка от които е със свои характеристики и има свои уникални интереси.
2. Съобщенията, които се харесват на тези потребители и купувачи, трябва да бъдат много персонализирани и прецизирани, за да се привлече вниманието им.
3. Проникването на брандовете и съобщенията стана толкова превземащо, че хората просто ги изключват и не ги чуват.
С други думи, това, което е работило за Coca-Cola преди десетилетия и е допринесло тя да се задържи като колосален бранд, днес със сигурност няма да ви помогне.
Какви са правилата на новата епоха?
Продължава на страница 2.
Ето какво работи.
• Стъпка 1. Създай продукт, насочен към много специфичен вид потребители или купувачи.
• Стъпка 2. Таргетирай първоначалното си рекламно съобщение към аудиторията по начин, с който си създаваш защитници на бранда.
• Стъпка 3. Накарай тези "бранд адвокати" да дефинират името на марката ти и бъдещето на офертите ти.
Забележете, че това е напълно противоположно на работещото в миналото.
Докато старите стратегии бяха обширни и в тях се използваха няколко форми на масмедиите, новите са по-стесняващи и залагат на нишовите медии. Маркетинг миналото беше предимно свързано с достигане на масите, докато сега маркетингът се прицелва в малки групи от хора, за да получи резултат.
Старите правила караха маркетолозите да се чувстват като богове - хора, контролиращи бранда и неговата съдба. Новите поставят юздите в ръцете на потребителя.
Джефри Джеймс в американското списание Inc.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.