Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|За да получите "Да!" от шефа
Маркетинговите мениджъри в компаниите често са изправени пред собственици, инвеститори и заинтересовани страни на бизнеса, докато предлагат свои идеи за развитие. Убеждаването в достойнствата на тези идеи е ключово за маркетинговия успех. Как да бъдат маркетолозите по-успешни в този труден и деликатен процес?
Вероятно ви се е случвало да имате блестящ бизнес план, но той да не види бял свят, просто защото шефът ви не го е оценил правилно. За мениджърското одобрение понякога е нужно повече от добра идея. Ето и някои трикове, препоръчани от Harvard Business Review, как да бъдете по-успешни:
Всичко зависи от гледната точка
Маршал Голдсмит ни учи, че за да влияем на шефа си, трябва да умеем да виждаме света така, както той го вижда. Мениджърите взимат под внимание всички дейности на компанията, но всеки един от тях се фокусира върху нещо различно - продуктите, услугите, морала на служителите или техните задължения. Одобрението на идеите ви зависи изцяло от това как са поднесени на висшестоящия. Ако шефът ви се стреми да намали разходите, тогава и вие трябва да представите идеята си, като започнете оттам колко ще спестите с нея, а не колко иновативна е тя. Ако пък ръководителят ви е фокусиран върху клиентите, започнете с това как предложението ви ще повлияе на по-доброто обслужване в компанията.
Използвайте правилните средства
Прагматичните хора се влияят от цифри и графики, други могат да бъдат убедени чрез един добре разказан бизнес план, трети се впечатляват от визуални комуникации. Задължително е да разберете от кой вид е вашият шеф. Така ще знаете как да влезете в кабинета му - с папка със статистики, визуална презентация или добре подготвено слово, за да го убедите.
Онагледете проблемите
Елинор Рузвелт е известна като една от най-силно ангажираните със социални проблеми първи дами на САЩ. Докато бъдещият й съпруг Франклин, роден в богатство и привилегии, я ухажва със скъпи подаръци, тя го води в един от най-мизерните квартали на Ню Йорк. Именно там, където съпругата му полага обществено полезен труд, Франклин за първи път среща истинското лице на бедността. Този пример ясно илюстрира колко е важно ръководителите да са добре запознати с проблемите на тези, които управляват. Ако някой настоява, например, за ремонт на етаж от фабриката, в която работи, съветът е: заведете шефа си на място. Така той ще види с очите си какво именно се нуждае от промяна.
Изградете си авторитет
Гореизброените трикове карат аргументите ви да оживеят, но се нуждаете и от още нещо – авторитет. За да убедите когото и да било, в каквото и да било, трябва да изглеждате компетентни по темата. Много по-трудно е да продадете идеите си, ако сте нови в тази работа. Доверието към вас обаче се засилва, ако си сътрудничите с други колеги, които вече са донесли дивиденти на компанията с предложенията си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.