За да получите "Да!" от шефа

За да получите Да! от шефа

Маркетинговите мениджъри в компаниите често са изправени пред собственици, инвеститори и заинтересовани страни на бизнеса, докато предлагат свои идеи за развитие. Убеждаването в достойнствата на тези идеи е ключово за маркетинговия успех. Как да бъдат маркетолозите по-успешни в този труден и деликатен процес? 

Вероятно ви се е случвало да имате блестящ бизнес план, но той да не види бял свят, просто защото шефът ви не го е оценил правилно. За мениджърското одобрение понякога е нужно повече от добра идея. Ето и някои трикове, препоръчани от Harvard Business Review, как да бъдете по-успешни:

Всичко зависи от гледната точка

Маршал Голдсмит ни учи, че за да влияем на шефа си, трябва да умеем да виждаме света така, както той го вижда. Мениджърите взимат под внимание всички дейности на компанията, но всеки един от тях се фокусира върху нещо различно - продуктите, услугите, морала на служителите или техните задължения. Одобрението на идеите ви зависи изцяло от това как са поднесени на висшестоящия. Ако шефът ви се стреми да намали разходите, тогава и вие трябва да представите идеята си, като започнете оттам колко ще спестите с нея, а не колко иновативна е тя. Ако пък ръководителят ви е фокусиран върху клиентите, започнете с това как предложението ви ще повлияе на по-доброто обслужване в компанията.

Използвайте правилните средства

Прагматичните хора се влияят от цифри и графики, други могат да бъдат убедени чрез един добре разказан бизнес план, трети се впечатляват от визуални комуникации. Задължително е да разберете от кой вид е вашият шеф. Така ще знаете как да влезете в кабинета му -  с папка със статистики, визуална презентация или добре подготвено слово, за да го убедите.

Онагледете проблемите

Елинор Рузвелт е известна като една от най-силно ангажираните със социални проблеми първи дами на САЩ. Докато бъдещият й съпруг Франклин, роден в богатство и привилегии, я ухажва със скъпи подаръци, тя го води в един от най-мизерните квартали на Ню Йорк. Именно там, където съпругата му полага обществено полезен труд, Франклин за първи път среща истинското лице на бедността. Този пример ясно илюстрира колко е важно ръководителите да са добре запознати с проблемите на тези, които управляват. Ако някой настоява, например, за ремонт на етаж от фабриката, в която работи, съветът е: заведете шефа си на място. Така той ще види с очите си какво именно се нуждае от промяна.

Изградете си авторитет

Гореизброените трикове карат аргументите ви да оживеят, но се нуждаете и от още нещо – авторитет. За да убедите когото и да било, в каквото и да било, трябва да изглеждате компетентни по темата. Много по-трудно е да продадете идеите си, ако сте нови в тази работа. Доверието към вас обаче се засилва, ако си сътрудничите с други колеги, които вече са донесли дивиденти на компанията с предложенията си. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Франция оправда блогърите, които твърдяха, че Бриджит Макрон е мъж със сменен пол
Джейми Даймън с остро послание към Европа: Вие губите!
Британска суперяхта за 80 млн. паунда изгоря за 5 часа в елитния френски курорт Сен Тропе
Производителят на медицинските роботи da Vinci открива завод за 42 млрд. евро в Първомай
Неизвестно за известните: The Doors дават името, а Ерик Клептън е първият клиент на най-музикалното кафене в света
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Украйна ще получи от Германия оръжейни системи с далечен обсег на действие до края на юли
Шефът на Nvidia Дженсън Хуан изравни Уорън Бъфет по богатство