Удължете вашите 15 минути слава

Удължете вашите 15 минути слава

Да се сдобиете с добро отразяване на бизнеса ви в печатните медии може да бъде повод за празнуване. Все пак, това е начин история за компанията ви да попадне в полезрението на хиляди потенциални клиенти и потребители. Може дори "да преобърне играта" на бизнеса. Но едно от най-големите предизвикателства, пред които са изправени марките, що се отнася до връзките с обществеността, е че е трудно да се измери влиянието и да се увеличи то, за още по-добри резултати. 

"След повече от десетилетие на работа като новинарски репортер и автор в медийното издателство, аз виждам един и същ разочароващ сценарий отново и отново: Малък бизнес или стартъп получава медийно пространство в пресата. Той празнува вниманието и споделя отразяването във Facebook, може би с туит за това. И после започва да чака клиентите и парите да потекат. Но не става така. Това е една голяма пропусната възможност и често, пропуснати печалби", коментира в сайта на сп. Inc. Емили Ричет.

Ето как продължава тя: 

Вместо да позволявате на вашите 15 минути слава да избледнеят и изчезнат, използвайте тактика, за да увеличите видимостта на бизнеса си и да превърнете това отразяване в печалба. Отнесете се към материала за вас като към ценно съдържание. 

Без значение дали някой от фирмата ви е интервюиран за новините, пишат за него в списание на индустрията или е цитиран в статия, не позволявайте клиентите ви да не са видели това. 

Ако ограничите публиката си само до хората, които по принцип са видели или чули материала за вас в медиите, изпускате да използвате силна и мощна публичност.

Отразяването в медиите е потвърждение на експертизата ви (endorsement, по терминологията на LinkedIn) от трета страна, което валидира вашия бизнес и ви позиционира като лидер в бранша. Отнесете се към него като към ценното съдържание, каквото наистина е. 

В моята агенция, след като успеем да покажем клиентите си в медиите, ние считаме, че сме само наполовина свършили работата. От там нататък ние използваме с вторична цел линка на материала по няколко различни начина, включително социалните мрежи, имейл нюзлетъра на компанията, публикуваме за това в блог, правим видеоклипове "зад кулисите" за материала и дори провеждаме съответна промоция. 

Това превръща едно парче съдържание в множество полета за досег. Дори го слагаме в архива ни и го споделяме седмици, дори месеци по-късно. Може да имате чувството, че цялата ви аудитория вече е видяла това, но по-скоро повечето от потенциалните ви клиенти не са. А ако са, много от тях ще се радват да им припомнят защо вашият бранд е достатъчно стойностен за новините. 

Медийна възможност - това е шансът да достигнете по-голяма публика. Уверете се, че винаги давате на хората шанс да се свържат с бизнеса ви. Направете медийно-центрирана промоция или оферта, която може да споделите във вашето отразявате в медиите. 

Например, когато фирмата за доставка на био зеленчуци Doorganics била показана по телевизията или за нея станало дума в радио интервю, тя предложила на зрителите 10 долара намаление от поръчката им, ако си запишат промо кода "FOX17" (или специфичното име на медията, която гледали/ слушали). 

Бизнесът, базиран на услугите, може да направи същото като предлага безплатно дигитално обучение, изтеглане на електронна книга или друга инициатива.

Когато пишат за нас в пресата, агенцията ми обикновено промотира бизнеса ни като предлага безплатни гидове, или уебинар сесии на живо. 

Каквото и да предложите, нека то мотивира клиентите да предприемат действие, щом са разбрали за бизнеса ви. Като приспособите офертата си за специфичната медия, в която се говори за вас, може да проследите резултатите на ангажираност и разговор. С времето ще забележите тенденции кой вид публичност работи най-добре за вас.

Увеличете я. 

Един от най-успешните начини да разпространите публикуваното съдържание за вас, освен в социалните платформи, е и в други медии, в коледните картички за поздрави и пожелания, в ТВ интервюта, подкастове и други, които са страхотни места за представяне и генерират повече обхват и разговори. 

Някои от моите клиенти провеждат Facebook рекламни кампании по 6 месеца и повече, използвайки един материал в местните ТВ новини, с което постоянно си набвят нови и нови клиенти. 

Помнете, добрата публичност и медийното отразяване ще увеличат познаването на бранда ви и степента на доверие в него. С няколко допълнителни стъпки ще можете да издигнете тази публичност до измеримо въздействие, което да се види отразено в статистиката за печалбите ви. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
По план за 43 млн. евро: Изкуствен интелект ще помага на държавната администрация в Испания
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Гърция премахва таксите за теглене от банкомат
Най-опасният престъпник на Еквадор беше предаден на властите в САЩ