Уловка ли са големите намаления?

 Уловка ли са големите намаления?

Всички сме виждали в края на сезон крещящите табели "Намаление до 70%". В съвременната икономика на предизвикателства и грижи, търговците на дребно намаляват цените повече от всякога. Клиентите обаче трябва да бъдат много внимателни, преди да се възползват от офертите им!

Това написа преди време в книгата си "Bargain Fever: How To Shop In A Discounted World" американският автор  Марк Елуд.

"Не влизайте в магазини, където е обозначено, че има твърде големи отстъпки", посъветва той.

"Ако видите знак за дори повече от 70% намаление знайте, че тази компания е лошо управлявана и магазинът иска твърде много пари за всичко, което предлага", смята авторът.

Той дава съвети за умно поведение в лабиринта от намаления и големи разпродажби.

Съветите му категорично отхвърлят маркетинг стратегията за привличане на потоци от хора в магазините чрез "скандално“ големи, драматични сваляния на цената, повече от наполовина.

Макар и примамливи, маркирани в големи табели в крещящ цвят по витрините, намаленията от 50-70% са уловка, зад която стои друго сериозно послание – щом могат да се намалят дотолкова, тези стоки не си струват, казва авторът.

Закон на Парето в маркетинга

"Това е голям предупредителен знак, че клиентът не трябва да вярва на тъговеца, който прави това“, пише Елуд, според който нормалните отстъпки са в размер от 30 до 50%. В този диапазон те могат да бъдат определени като "легитимни", както и фирмата, която ги прави, казва той.

Продължава на страница 2.

Наблюдатели припомнят, че нагласите към намаленията се променят през годините. Преди десетилетия например, клиентите не биха помислили, че 70-процентното намаляване на цената е нещо абсурдно. Днес обаче те са по-критични, посочва още авторът.

В САЩ например през 2006 година само един от трима купувачи се е замислял, че обещанието "минус 70%" е подозрително. След това, през 2013 г. обаче повече от две трети от хората в страната започват да го гледат по този начин. В същото време броят на американците, които купували дрехи само от намаления, се повишил. По-малка част от американското население е готово да отвори портфейла си за стока, която не е намалена. 

Мнозина по света разсъждават по същия начин и биха купили нещо, само ако се вижда, че е намалено. 

Броят на отстъпките днес е поразителен, но те невинаги са в най-добър интерес на клиента, предупреждава авторът. Офертите с крайно ниска цена вече не са изключение, а норма. Но дали всяка сделка е наистина сделка?

Ако настроенията към тях се влошават, игрите с намаляването на цените ще стават все по-вреден за бранда маркетинг инструмент, който намалява потребителското доверие, предупреди Елуд.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Астрономи откриха неизвестна досега квазилуна близо до Земята
5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Имението на прочутия режисьор Дейвид Линч в Холивуд се продава за 15 милиона долара
На днешната дата, 19 септември. Рождениците днес
Поемете контрола върху историята на вашата марка
Децата ще могат да подават сигнали за насилие през специално приложение
Създайте дома на мечтите си: Елегантност и функционалност в перфектен баланс