Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Уловка ли са големите намаления?
Всички сме виждали в края на сезон крещящите табели "Намаление до 70%". В съвременната икономика на предизвикателства и грижи, търговците на дребно намаляват цените повече от всякога. Клиентите обаче трябва да бъдат много внимателни, преди да се възползват от офертите им!
Това написа преди време в книгата си "Bargain Fever: How To Shop In A Discounted World" американският автор Марк Елуд.
"Не влизайте в магазини, където е обозначено, че има твърде големи отстъпки", посъветва той.
"Ако видите знак за дори повече от 70% намаление знайте, че тази компания е лошо управлявана и магазинът иска твърде много пари за всичко, което предлага", смята авторът.
Той дава съвети за умно поведение в лабиринта от намаления и големи разпродажби.
Съветите му категорично отхвърлят маркетинг стратегията за привличане на потоци от хора в магазините чрез "скандално“ големи, драматични сваляния на цената, повече от наполовина.
Макар и примамливи, маркирани в големи табели в крещящ цвят по витрините, намаленията от 50-70% са уловка, зад която стои друго сериозно послание – щом могат да се намалят дотолкова, тези стоки не си струват, казва авторът.
"Това е голям предупредителен знак, че клиентът не трябва да вярва на тъговеца, който прави това“, пише Елуд, според който нормалните отстъпки са в размер от 30 до 50%. В този диапазон те могат да бъдат определени като "легитимни", както и фирмата, която ги прави, казва той.
Продължава на страница 2.
Наблюдатели припомнят, че нагласите към намаленията се променят през годините. Преди десетилетия например, клиентите не биха помислили, че 70-процентното намаляване на цената е нещо абсурдно. Днес обаче те са по-критични, посочва още авторът.
В САЩ например през 2006 година само един от трима купувачи се е замислял, че обещанието "минус 70%" е подозрително. След това, през 2013 г. обаче повече от две трети от хората в страната започват да го гледат по този начин. В същото време броят на американците, които купували дрехи само от намаления, се повишил. По-малка част от американското население е готово да отвори портфейла си за стока, която не е намалена.
Мнозина по света разсъждават по същия начин и биха купили нещо, само ако се вижда, че е намалено.
Броят на отстъпките днес е поразителен, но те невинаги са в най-добър интерес на клиента, предупреждава авторът. Офертите с крайно ниска цена вече не са изключение, а норма. Но дали всяка сделка е наистина сделка?
Ако настроенията към тях се влошават, игрите с намаляването на цените ще стават все по-вреден за бранда маркетинг инструмент, който намалява потребителското доверие, предупреди Елуд.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.