Уловка ли са големите намаления?

 Уловка ли са големите намаления?

Всички сме виждали в края на сезон крещящите табели "Намаление до 70%". В съвременната икономика на предизвикателства и грижи, търговците на дребно намаляват цените повече от всякога. Клиентите обаче трябва да бъдат много внимателни, преди да се възползват от офертите им!

Това написа преди време в книгата си "Bargain Fever: How To Shop In A Discounted World" американският автор  Марк Елуд.

"Не влизайте в магазини, където е обозначено, че има твърде големи отстъпки", посъветва той.

"Ако видите знак за дори повече от 70% намаление знайте, че тази компания е лошо управлявана и магазинът иска твърде много пари за всичко, което предлага", смята авторът.

Той дава съвети за умно поведение в лабиринта от намаления и големи разпродажби.

Съветите му категорично отхвърлят маркетинг стратегията за привличане на потоци от хора в магазините чрез "скандално“ големи, драматични сваляния на цената, повече от наполовина.

Макар и примамливи, маркирани в големи табели в крещящ цвят по витрините, намаленията от 50-70% са уловка, зад която стои друго сериозно послание – щом могат да се намалят дотолкова, тези стоки не си струват, казва авторът.

Закон на Парето в маркетинга

"Това е голям предупредителен знак, че клиентът не трябва да вярва на тъговеца, който прави това“, пише Елуд, според който нормалните отстъпки са в размер от 30 до 50%. В този диапазон те могат да бъдат определени като "легитимни", както и фирмата, която ги прави, казва той.

Продължава на страница 2.

Наблюдатели припомнят, че нагласите към намаленията се променят през годините. Преди десетилетия например, клиентите не биха помислили, че 70-процентното намаляване на цената е нещо абсурдно. Днес обаче те са по-критични, посочва още авторът.

В САЩ например през 2006 година само един от трима купувачи се е замислял, че обещанието "минус 70%" е подозрително. След това, през 2013 г. обаче повече от две трети от хората в страната започват да го гледат по този начин. В същото време броят на американците, които купували дрехи само от намаления, се повишил. По-малка част от американското население е готово да отвори портфейла си за стока, която не е намалена. 

Мнозина по света разсъждават по същия начин и биха купили нещо, само ако се вижда, че е намалено. 

Броят на отстъпките днес е поразителен, но те невинаги са в най-добър интерес на клиента, предупреждава авторът. Офертите с крайно ниска цена вече не са изключение, а норма. Но дали всяка сделка е наистина сделка?

Ако настроенията към тях се влошават, игрите с намаляването на цените ще стават все по-вреден за бранда маркетинг инструмент, който намалява потребителското доверие, предупреди Елуд.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ