Издигнете се над бранда, влезте в разговора за ценностите

"Малтретирането. Тормозът. Това ли е най-доброто, което човек може да получи? Само като предизвикваме себе си да даваме повече, можем да се доближим до най-доброто Аз, което можем да създадем. Да кажем правилното нещо, да постъпим по правилния начин... Ние предприемаме действия на thebestmencanbe.org. Присъединете се към нас". 

Това е описанието на нова видео реклама на "Жилет" в САЩ, която предизвика внимание в международните медии за маркетинг. В неделя брандът пусна кратък филм от близо 2 минути, различен от обичайните му реклами. Вместо да се фокусира върху бръсненето, видеото има по-дълбоко послание. Мотото е "The Best a Man Can Get". 

Рекламната инициатива разглежда "токсичната" мъжественост, която е подхранвана през годините, или открито, или чрез мълчание, и която води до това мъже да малтретират другите. Тя е призив за действие към мъжете наоколо "да бъдат промяната", като говорят и постъпват правилно, отнасяйки се към другите с уважение. Видеото отбелязва, че когато мъжете се държат по този правилен начин, това дава положителен пример за младите момчета какво всъщност означава да бъдеш добър човек. 

На сайта Gillette.com има разказ какво е накарало бранда да започне тази кампания и какви са плановете му в рамките на следващите 3 години - да продължава да изисква да се прави позитивна промяна. Компанията стартира и страница, посветена на инициативата. 

От маркетингова гледна точка това е блестящо, посочва изданието Inc.com. Ето и два урока, които можем да научим от въвеждането на тази кампания: 

1. Издигнете се над бранда. 

Бизнесът е свързан с принадлежността. Тъй като клиентите не са едноизмерни, много от тях искат да знаят, че любимите им марки споделят същите ценности като тях.

Като инвестирате ресурсите си, за да се справите с даден проблем, укрепвате връзката си с клиентите. Те виждат, че не сте свързани само с продажба на продукти и услуги. Виждат, че се грижите за настоящото им положение и че възнамерявате да сте наоколо в дългосрочен план.

Ето какво посочва "Жилет" в уебсайта си: 

"Време е да признаем, че марки като нашата играят роля, влияейки върху културата. В ролята на компания, която насърчава мъжете да бъдат най-доброто си Аз, носим отговорност да гарантираме, че насърчаваме позитивни, постижими, присъединяващи и здрави представи на това какво означава да си човек."

Урок: Не се страхувайте да се отклоните от говоренето за функции и ползи в маркетинга, за да се присъедините към кауза, която въздейства на вашите клиенти на дълбоко ниво. American Express например също направи това. Компанията внедри програмата "Small Business Saturday". Нейните мениджъри видяха, че малките предприемачи се борят при големи конкуренти с огромни ресурси и за да бъдат част от решението на проблема, започнаха годишна кампания с насърчаване на потребителите да пазаруват от малки местни бизнеси.

Колкото повече клиентите гледат на вас като доверен партньор, който използва своя глас и платформа, за да направи положителна промяна, толкова повече ще си проправяте път към тях, за да засилят емоционалната си връзка с вас.

2. Не пренебрегвайте какво става в обществото и културата. 

Продължава на следващата страница.

Вашите клиенти са повлияни ежедневно от случващото се в обществото. Важно е да сте наясно с тенденциите и да ги приемате като начин за комуникация с тях. 

Целта ви като бранд е да сте неразривно свързани с клиентите си. За да го направите, не може да се държите сякаш сте изолирани от околната среда. 

Наблюдавайте какво се случва в обществото и в попкултурата. Отделете време, за да разберете проблемите в по-дълбок план. След това се присъединете към разговора. Когато някаква възможност се появи да бъдете лидер на мнение, възползвайте се. 

В същото време имайте предвид, че целта не е да яхнете някакво културно явление, само за да привлечете внимание към себе си - това се усеща. По-скоро трябва да дадете напредък на разговора по начин, който помага на всички да постигат свой последвал прогрес. 

Умните лидери на пазара разбират, че за да растат заедно с клиентите си е много важно да добавят значимост в обществото, която не е свързана само с продуктите или услугите, които предлагат за продан. 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ