Златни съвети за добро продуктово опаковане

Златни съвети за добро продуктово опаковане

Продуктът в опаковката е най-важен. Винаги, освен в един случай. За маркетинга.

За маркетинга опаковката е по-важна. Защото може да съсипе дори най-качествените стоки, като отблъсне клиентите от тях. Може да бъде сериозна антиреклама.

Правилото е валидно особено днес, когато хората са изправени пред изключително разнообразие, застанали пред щанда. В САЩ например средният брой опаковани стоки, продавани в супермаркетите, нараства. През 1977 г. той е бил 10 425, след това, през 2013 г., е отчетено че става почти двойно по-голям. Това сочи информация на Института за хранителен маркетинг в страната.

Как бизнесът да направи опаковка, която се отличава в цялото разнообразие? За да разбере, американското списание AdvertisingAge ангажира специалисти от Hornall Anderson – маркетинг агенция от Сиатъл, която има опит с обслужването на големи рекламодатели като Starbucks, PepsiCo, Microsoft и Unilever.

Използвайки примери от успешната практика на клиентите си, агенцията определи 10 топ златни правила в добрия продуктов дизайн. Те са следните:

Не обяснявайте твърде много. Премахнете от опаковката твърде дълги описания, или изкуствени определения, като „лайфстайл“. Фокусирайте се върху самия бранд. По-изчистеният дизайн е по-добър вариант. Потребителите се разсейват, опитвайки да разберат как те самите се асоциират с хората, показани в първия вариант, посочват експертите.

Не се взимайте твърде на сериозно. Интелигентността и хуморът са по-важни от всякога като инструмент за създаване на емоционална връзка. Но не се изхвърляйте в твърденията си. Не се самоизтъквайте в надписите върху продукта.

Бъдете истински и честни. Дните, в които върху опаковките се слагаше знак "изцяло естествено и природосъобразно", са в миналото. Вече е стандарт използването на бели етикети и опростен език с четивен шрифт и малко текст.

Използвайте рекламно съобщение като елемент на дизайна. Разкажете забавна история с няколко изречения.

Създайте чувство за неотложност с обозначение "ограничена серия". Купувачите искат изненади. Ограничените серии и продукции са начин да се отстранят нормалните задръжки преди покупката. Когато го сторите обаче, уверете се, че наистина серията е ограничена. В противен случай потребителите ще разберат рекламния ви трик. Не подценявайте хората.

Покажете се в класически вид. Изглеждайте по-скоро класически в опаковането си, отколкото носталгично. За да бъдете такива, трябва да поработите над опростяването. Изведете на преден план елементите на бранда си, вместо да изглеждате твърде ретро или старомодни. Old Spice е добър пример.

Изглеждайте глобално. Хората преминават граници. Дизайнът на опаковането също. Но не жертвайте твърде много, за да изглеждате универсални. Марката чипс Doritos например уеднакви вида на опаковките си в 37 държави.

Ако сте лидер в индустрията, дръжте се като такъв. Ако сте първокласен бранд и водите в категорията си, избягвайте общите описания, които ви слагат под един знаменател с конкуренцията. Бъдете достатъчно уверени, за да избегнете суперлативи като "с най-добър вкус" и "бързо действащо". Използвайте опаковането, за да изпъкнете от всички други.

Когато сте съпричастни с кауза, обяснете в опаковката каква е тя. Поставянето на отличителни знаци като розовата лентичка, която обозначава борбата с рака на гърдата, и други подобни емблеми на инициативи не е достатъчно. Когато се представяте чрез продукта си пред хората, асоциирайки се с тях, изяснете каква е инициативата и каква мисия носи тя.

Работете в дух на сътрудничество. Екипът, който разработва дизайна на опакованите, трябва да работи съвместно с рекламните агенции, пиар фирмите и дигиталните агенции, които ви обслужват. За да може опаковката да се впише в обща и последователна маркетингова история.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ