Три съвета до младите хора, завършващи „Маркетинг“

Три съвета до младите хора, завършващи „Маркетинг“

Какви са особеностите на българската най-млада аудитория - тийнейджърите? Какво работи в маркетинга в България през 2016 г. и кои ще са остарелите практики през 2017 г.?

На тези и други въпроси отговарят едни от най-успешните маркетолози у нас - носителите на награди BAAwards 2016 на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни те споделят опит и очаквания. 

Участник днес е Елиза Грънчарова от "Кока-Кола България". Нейната компания беше наградена за най-добър старши и най-добър младши маркетингов специалист в категорията "Активиране на марка", за кампаниите "Coca-Cola Happy Energy Tour" и "Fanta Play Tour". 

..................

- Г-жо Грънчарова, "Кока-Кола взе две от 9-те награди на БАР през 2016 г. - за старши и младши маркетингов специалист. Какви са отличителните черти на този вид професионалисти?

- Отдаденост, любознателност, иновативност.

- Бихте ли дали три съвета на младите хора, които завършват специалност "Маркетинг", във връзка с професионалната им реализация?

- Да се опитат първото им работно място да бъде в компания или среда, в която да продължат да учат и развиват уменията си в реален бизнес и с реални потребители.

Да помнят, че маркетингът не е самоцел. Той е израз на всички процеси, протичащи в една компания и поради това те трябва да се опитат да ги познават отвътре. Само така ще имат реална представа доколко системата и нейното функциониране ще са в състояние да имплементират маркетинговата стратегия, създадена от тях.

Никога да не спират да се усъвършенстват, да търсят информация и да се вдъхновяват от различни индустрии и бизнес практики. 

- Как успяхте да достигнете тийнейджърите в България – по света "Кока-Кола" традиционно е тяхна любима марка. Кое е различното и по-специфичното при учениците и гимназистите у нас?

- Аз не смятам, че тази целева група в България се различава от глобалния образ на тийнейджърите. Днес една песен, модно течение или сензация могат да достигнат до всеки почти едновременно. Доброто познаване на  нашата целева група и множеството точки на контакт, с които си взаимодействаме, ни дават възможност да бъдем релевантни и близки до потребителите си. 

- Какво беше предизвикателството пред реализирането на кампанията? До какви интересни изводи достигнахте?

- Ние винаги сме подпомагали българската музика и българските изпълнители и именно това стои в основата на Coca-Cola Happy Energy Tour. Винаги сме канили за участие най-нашумелите и най-харесвани български звезди и сме се стремели да включим максимален брой градове. Основната ни комуникация минаваше през социални, музикални и дигитални медии. Водещият ни извод е, че нашите потребители изключително активно взаимодействат и откликват на всяка инициатива, която ги заинтригува и е близка до техните интереси.

- Какво според вас ще работи в маркетинга през 2017 г.? Какви ще бъдат вече отживелите практики?

- Все повече ще нараства значението на неконвенционалните медии. Съдържанието ще бъде всичко. Непрекъснато променящите се навици на общуване, търсене, намиране и споделяне на информация и преживявания изцяло променят комуникационните канали, използвани досега, за достигане до по-младата целева група.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ