Напишете своята история на визионер

Напишете своята история на визионер

Напишете своята история на визионер

За съжаление, повечето от нас нямат достатъчно ресурси, за да стартират собствените си стартиращи фирми, така че сме напълно зависими от инвеститорите, за да можем да превърнем страхотните си идеи в успешен бизнес. И все пак в моя опит от двете страни на това уравнение откривам, че много амбициозни предприемачи се фокусират само върху най-добрата идея, приемайки, че тя ще привлече подходящите инвеститори, пише Мартин Цвилинг в статия за Inc.com. В действителност това е само половината от историята, казва той. Другата половина си ти. Трябва да работите също толкова усилено, за да убедите инвеститорите, че сте най-добрият човек, който да превърне идеята ви от мечта в успешен бизнес, и да осигурите впечатляваща възвръщаемост на инвестицията им в същото време.

Ето някои ключови стратегии, които да подобрят позицията ви като привлекателна инвестиционна възможност, независимо от вашата идея. 

Откроете по-голяма цел от печеленето на пари

Трябва да покажете как вашият бизнес ще печели пари и ще осигури впечатляваща възвръщаемост на инвеститорите, но това трябва да е само началото. Подчертайте истинската си амбиция да промените света като помогнете на хората в неравностойно положение, подобрите здравеопазването или спасите околната среда.

Например, Blake Mycoskie от TOMS Shoes приписва способността си да изгради компания от 400 милиона долара на ангажимента си да предостави безплатен чифт обувки на хората в неравностойно положение за всеки продаден чифт. 

Разработете лична история като визионер

Инвеститорите обичат предприемачите, които постоянно търсят нови идеи и могат да схванат по-големите последици за промяната на пазара. Вашата история трябва да включва инициативи от детството, ръководни роли в индустриални организации и онлайн влиятелни организации, които подкрепяте.

Много от неговите първоначални инвеститори все още си спомнят, когато основателят на Facebook Марк Зукърбърг за първи път разказа личното си предизвикателство да яде само месо, което той сам е убил, в опит да се научи на устойчиво земеделие и да консумира ресурси отговорно. Кампанията му продължи само една година, но убеди някои, че той е потенциален визионер.

Покажете, че обичате промяната, но разбирате реалността

Преди всичко добрите бизнесмени трябва да останат практични, да не са перфекционисти и да могат да свършат работата. Това означава, че трябва да покажете примери за способността си да постигате резултати, когато навсякъде около вас са затънали в детайли или не можете да се изправите пред суровите предизвикателства на реалния свят.

Предложете атрактивно и жизнеспособно инвестиционно уравнение

Както може би сте виждали в телевизионното шоу Shark Tank, предлагането на малка сума капитал за голяма инвестиция няма да се хареса на инвеститорите. Те трябва да повярват на вашата оценка въз основа на текущите приходи и интелектуалната собственост и да чувстват, че предлаганият капитал им дава реална възвръщаемост за риска.

Покажете истински ангажимент към план с етапи 

Страстта и увереността са добро начало, но всеки инвеститор иска да види достоверен план с конкретни етапи по пътя към реализирането на целта. Те показват фокус върху бизнес елементите, необходими за успеха, и са показатели за осигуряване на отчетност, управленски контрол и обратна връзка по пътя.

Подчертайте ценността и уменията на вашия екип

Основателите, които се представят като самотен предприемач, могат да разработят иновативно решение, но изграждането на бизнес изисква екип. Трябва да покажете, че имате мощен екип и можете да привличате и ръководите хора със силни умения, допълващи вашите за маркетинг, финанси, продажби и операции.

Демонстрирайте гъвкавост, устойчивост и решителност 

Интелигентните инвеститори знаят, че без значение колко сте сигурни, че вашето решение е правилно, вероятно ще трябва да се завъртите поне веднъж, докато се научите от пазара. Трябва да покажете, че имате План Б и мислене, което никога не се отказва, за справяне с всяка конкурентна заплаха или реакция на клиента.

Посланието тук е, че е също толкова важно да развивате и съобщавате своите лични иновативни силни страни, колкото и да представяте иновативните функции на вашето решение.

Като инвеститор съм виждал, че много велики идеи се провалят от грешния предприемач, а други по-малко грандиозни вървят към успеха от предприемачи от световна класа. Никога не подценявайте силата си!

Източник: Мартин Цвилинг, основател и СЕО на Startup Professionals, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ