В дебрите на успешното лого

В дебрите на успешното лого

Много често логото е първото нещо, което потребителят вижда от вашата марка, затова и то е най-важният отличителен белег, с който разполагате. Ако все още сте в началото на бизнеса си, трябва да знаете, че конструирането му изисква специално внимание и старание. Независимо дали сте избрали да го изготвяте сами, или с помощта на професионалист в областта на дизайна, вижте на какво да акцентирате.

Бъдете минималистични

Трябва да решите кое лого подхожда повече на компанията ви – минималистично или скеоморфично.

Скеоморфизмът беше модерен около 2000 г., когато по-реалистичните графики хващаха окото на потребителя. Днес той не е много популярен, заради промените в дизайна през последните 5-6 години. Повечето компании вече се придържат към плосък, семпъл и минималистичен дизайн и са много обрани, когато става въпрос за детайли. Този стил стана много популярен през 2012-а, когато Apple Inc. промени иконите на приложенията в iPhone. Оттогава сякаш всички започнаха да се придържат към това.

Първо на хартия, а после на компютър

Много от дизайнерите смятат, че целият процес по създаване на логото трябва да протече във Photoshop, Illustrator, или някоя друга графична програма. Ако рисувате на лист обаче, няма никакви ограничения. Това позволява на всеки ум да разкрие пълния си креативен потенциал. Графичният дизайнер Пола Шер отива на среща с управителите на Citibank, за да ѝ разяснят как искат да изглежда новото лого на компанията. 5 минути след края на срещата, тя създава концепцията си в близкото кафене, върху носна кърпичка. А тя струва 1.5 млн. долара, и се използва и до днес.

Експериментирайте с негативните пространства

Негативни пространства се наричат местата от логото, където се поставят скрити символи, за да се разкрие нещо интересно за компанията. Вие създавате илюзия, че един обект или икона съществува, когато всъщност не съществува. Често използван пример за това е логото на FedEx, което има скрита дясна стрелка между буквите E и Х. Друг добър пример е и марката Toblerone, със скритата мечка в планината.

Размерът на логото е от значение

Когато става въпрос за разпознаваемост, трябва да се уверите, че потребителите могат да видят логото добре. Когато пишете текст, се уверете, че иконата винаги е два пъти по-голяма от него, за да изпъкне и веднага да бъде забелязана. Много компании използват тази техника.

Внимавайте с цветовете

Когато избирате и смесвате цветовете в логото си, винаги гледайте да съвпадат, за да не отблъскват потребителя. Експериментирайте, за да видите кои комбинации си подхождат. Уебсайтът Adobe Color може да ви е от полза за това. Също така, не забравяйте, че всеки цвят си има някаква символика:

  • Червено – любов, смърт, опасност, романтика, сила
  • Зелено – екология, чистота, спокойствие
  • Лилаво – богатство, лукс, статус в обществото, независимост, мощ и т.н.

По материал на Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски отхвърли идеята на Путин за среща в Москва и го покани в Киев
Зеленски: Ако Путин искаше край на войната, нямаше да подстрекава съседите ни да ни налагат енергийна блокада
Тръмп подписа указ за преименуване на Министерството на отбраната в Министерство на войната
Израелската армия призовава жителите на град Газа да го напуснат
Братя Карни превръщат колиба в империя от пицарии със заем от 600 долара
Tesla предлага възнаграждение от 1 трилион долара на Мъск. Ще го одобрят ли акционерите?
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Напрежение между Сеул и Вашингтон, след като властите в САЩ задържаха над 300 южнокорейци в завод на Hyundai