Емоциономика

Емоциономика

Kакво купуват потребителите – стоки, услуги или емоционални изживявания? Всъщност това, което могат да си купят, зависи много повече от това, което им се предлага на пазара, независимо от техните предпочитания и желание за избор.

През годините потребители имаха късмета предлагането съществено да еволюира благодарение на достъпа до технологии и въвеждането на иновации. От перспективата на отделния бизнес, след като се достигне някакво ниво на стандартизация и насищане на пазара, следва спад в търсенето за нещата, които предлага, съответно намаляват печалбите му и дори самото му съществуване е застрашено.

Има множество примери за това как производители на един вид стоки са преминали към производството и предлагането на нещо ново. Защото потребителите винаги искат нещо ново. Затова, след като индустриално-произведените стоки станаха малко или повече стандартизирани, а след тях същото се случи и с услугите, беше съвсем естествено бизнесите да преминат към следващото поле на конкуренцията – емоциите на потребителите. Така се стигна до предлагането на изживявания, защото да предлагаш само стока или услуга вече не е достатъчно. Как да накараш потребителят да предпочете твоя продукт пред този на конкурента, особено след като е известно, че решенията за покупки се вземат до голяма степен на подсъзнателно ниво? Отговорът е: „Емоциите“. Хората вече купуват емоции, а не неща. За емоциите и изживяванията обаче е необходима сцена.

Прочетете пълната статия тук.

Търсете списание „Мениджър” в:

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Reuters: Вашингтон предупреждава Киев със спиране на оръжия и данните от разузнаването /ОБЗОР/
Болсонаро е арестуван, след като разтопил с поялник електронната си гривна
Срещата на Г-20 в Йоханесбург започна, но със знакови отсъствия
Световните цени на кафето спаднаха рязко, след като бяха отменени митата за Бразилия
Япония прегръща мрачната страна на капитализма, оставяйки зомби компаниите да фалират въпреки традициите
Тръмп: Предложеният план за мир в Украйна не е окончателен
Financial Times: Министърът на армията на САЩ е заявил в Киев, че споразумението остава без промени