Емоциономика
Kакво купуват потребителите – стоки, услуги или емоционални изживявания? Всъщност това, което могат да си купят, зависи много повече от това, което им се предлага на пазара, независимо от техните предпочитания и желание за избор.
През годините потребители имаха късмета предлагането съществено да еволюира благодарение на достъпа до технологии и въвеждането на иновации. От перспективата на отделния бизнес, след като се достигне някакво ниво на стандартизация и насищане на пазара, следва спад в търсенето за нещата, които предлага, съответно намаляват печалбите му и дори самото му съществуване е застрашено.
Има множество примери за това как производители на един вид стоки са преминали към производството и предлагането на нещо ново. Защото потребителите винаги искат нещо ново. Затова, след като индустриално-произведените стоки станаха малко или повече стандартизирани, а след тях същото се случи и с услугите, беше съвсем естествено бизнесите да преминат към следващото поле на конкуренцията – емоциите на потребителите. Така се стигна до предлагането на изживявания, защото да предлагаш само стока или услуга вече не е достатъчно. Как да накараш потребителят да предпочете твоя продукт пред този на конкурента, особено след като е известно, че решенията за покупки се вземат до голяма степен на подсъзнателно ниво? Отговорът е: „Емоциите“. Хората вече купуват емоции, а не неща. За емоциите и изживяванията обаче е необходима сцена.
Прочетете пълната статия тук.
Търсете списание „Мениджър” в:
- разпространителската мрежа
- платформата за дигитално четене ZinZin
- manager.bg/списание
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.