Бизнесът и Четвъртата индустриална революция

Бизнесът и Четвъртата индустриална революция

Можем да използваме Четвъртата индустриална революция за устойчиво развитие и по-приобщаващо общество. Но индустриите трябва да оглавят нови системи за обучение и да използват технологии от следващо поколение. И трябва да внедряваме иновации заедно, за да постигнем трансформация в обществото. Това са изводите от една от водещите дискусии по време на Световния икономически форум в Давос, водена от Джеймс М. Лори, президент и главен изпълнителен директор на Stanley Black & Decker.

Възможностите за експоненциален растеж и потенциалните социални придобивки на Четвъртата индустриална революция (4IR) осигуряват силен стимул за всяка компания, която иска да има значимо положително въздействие и дълготрайна стойност.

Но твърде често компаниите са възпрепятствани от остарели модели за управление, създадени за епохи, които отдавна са минали. За да бъдат успешни в своите трансформации на Четвъртата индустриална революция и да правят устойчиви приноси, компаниите трябва да използват приобщаващ подход, който отразява ангажираността им към широк набор от заинтересовани страни - акционери, служители, клиенти, доставчици и общности.

Как организациите могат по-добре да се позиционират, за да ускорят трансформацията, да се справят с предизвикателствата и да посрещнат спешните изисквания на капитализма на заинтересованите страни? Ето някои от по-важните послания за лидерите в индустрията.

Често чуваме, че непрекъснатото обучение е от съществено значение за успеха в съвременната работна сила. Мартин Рийвс от Boston Consulting Group определи „конкуренцията по темповете на обучение“ като нова ос на конкуренцията през новото десетилетие. И все пак днес 10 милиона работни места в световен мащаб остават незапълнени поради пропуски в уменията и образованието - проблем, който може да бъде разрешен само ако трансформацията на 4IR е насочена към необходимостта от отучване и придобиване на нови умения. Не е, че се нуждаем от повече обучение - трябва ни различен подход. Ученето, с други думи, не е само част от работата; ученето е самата работа.

За един производител това изисква успешни кадри във висшето ръководство, както и посланици, разположени в цялата организация, включително на ниво завод. Целта е да се гарантира, че усъвършенстваните методи и технологии се приемат и прилагат по незастрашаващи начини като решават стратегически предизвикателства и увеличават работата. Здравата пътна карта за развитие на таланти също е от съществено значение както за работната сила, така и за всеки човек. Johnson & Johnson (J&J) успешно използват този подход. Той идентифицира възможностите за бъдещия работник и му дава шанс да тръгне по път за преодоляване на пропастта в уменията. J&J разработи програми за повишаване на осведомеността, както и учебни програми от първо и второ ниво, докато си партнира с университетите, за да пренесе обучението в социалните мрежи на своите сътрудници.

Тъй като революцията отприщва все по-бързи и по-мощни технологични вълни, способността да се отучиш от вредни навици и да се научиш на нови умения по-бързо става почти толкова важна, колкото и самото знание. Това важи както на индивидуално, така и на организационно ниво. Достъпът до знания изисква широк екосистемен подход, включващ сътрудничество с университети, търговски училища, правителства, неправителствени организации и други компании.

Следващата стъпка, разбира се, е да се синхронизира всичко по-горе, така че всеки път, когато се внедрява нова технология, тя да се придружава от специфично за процеса обучение, специфични за служителите планове за развитие и програми за нейното изпълнение. За да се разгърнат истински иновациите на такова ниво и по начини, които поддържат устойчивото производство, нагласата на лидерите ще се застъпи за по-широка и приобщаваща концепция на производствената среда.

Оптимизирането на ползите от трансформацията на 4IR ще изисква крайни решения по цялата верига, включително доставчици от малки и средни предприятия, техните служители и общностите, в които трансформацията е най-остра. Доставчиците на малките и средни предприятия се сблъскват с много от същите проблеми, които са изтъкнати като такива на десетилетието: недостиг на обучени карди, липса на мащаб и ресурси. Лидерите в четвъртата индустриална революция могат да играят значителна роля за гарантиране, че трансформацията е приобщаваща и подобрява уменията на хората и общностите по цялата верига.

И тук системното лидерство и екосистемният подход отварят възможност за бизнеса да свърже целта си с производителността. 

В момента е подходящ момент за индустриалната общност да реализира обща визия за бъдещето и да оформи по-светло бъдеще за света. Възползвайки се от силата на общността, можем да ускорим скоростта и инвестициите в области от взаимно значение - ускоряване на трансформацията не на отделни отдели или компании, а на цялата екосистема. Създавайки система, която постоянно се обновява с нови данни и методи на обучения, всички компании ще могат да извият положително кривата на целия пазар на труда и да дадат по-голяма полза за обществото, както в производителността, така и в условията за работа, които имат и начина, по който се чувстват докато вършат работата си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 24-ти до 30-ти март 
СЗО бие тревога за ръст на случаите на туберкулоза сред децата в Европа
На днешната дата, 24 март. Имен ден празнуват Зарко, Захари, Захарина, Хари
Най-голямата компания за фотоволтаични централи в България консолидира финансовите си отчети по нов начин
Спортният министър разпореди проверка на работата на тотото, освобождават ръководството
Цитат на деня
"Възраждане" внася вот на недоверие към правителството заради външната политика
Радостин Василев: Нямам нищо против да съм хулиган в битката с мафията