Ето каква е безопасната доза алкохол според науката

Политика за бисквитки

Хората, които консумират не повече от една стандартна дажба алкохол ежедневно (т.е. около 10 грама чист алкохол), са по-малко застрашени от развиването на злокачествени заболявания в сравнение с онези, които я превишават. До това заключение достигнаха учени от Кралския университет в Белфаст, след като анализираха данните от изследванията на 99 654 души, участващи в продължително проучване за причините за рак на простата, на белите дробове, на дебелото черво и на яйчниците.

Изследователите са следили състоянието на изследваните в продължение на средно 8,9 години. Те са измервали консумацията на алкохол посредством въпросник, който доброволците е трябвало да попълват в периода 1998 - 2000 г.

В рамките на периода на изследването са регистрирани 12 763 случая на първичен рак и 9559 смъртни случая. Зависимостта между смъртността и количеството изпит алкохол представя крива във формата на буквата Джей, тоест хората, които са употребявали не повече и не по-малко от една стандартна доза алкохол на ден, са били най-малко заплашени да умрат от рак или сърдечносъдово заболяване. От друга страна, ако се разглежда само ракът, вероятността хората да се разболеят от него, расте с всяка изпита чаша.

Важно: в изследването са участвали само по-възрастни хора, а в анализа не са отчетени социално-икономическите фактори, което ограничава неговата приложимост.

Източник: Obekti.bg

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Дълбочината на Дунав при Козлодуй е малко над 2 метра
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Изтощението не е първият признак за бърнаут
Шефът на RyanAir определя новата гранична система на ЕС за „глупост“, възможна само в Европа
Европа е изправена пред недостиг на ракети носители до 2030 г., предупреждава шефът на космическата агенция
След смъртта на баща си: Меси спира изявите си с „Интер Маями“ за неопределено време
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Нов център за лични документи отваря врати в София
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка