Кофеинът има интригуващ ефект върху мозъка на пациенти с Паркинсон

Политика за бисквитки

Ново проучване показва как пиенето на повече от три чаши кафе на ден влияе на нивата на допамин в мозъка на хора с Паркинсон - откритие, което може да подпомогне начина, по който наблюдаваме и може би един ден ще лекуваме болестта.

Изследването, ръководено от екип от Университета в Турку и Университетската болница в Турку, Финландия, е предприето, за да се запълни специфична празнина в знанията: как консумацията на кафе влияе на хората, които вече са диагностицирани и имат симптоми на Паркинсон.

Симптомите на болестта на Паркинсон се появяват при значителна загуба на клетки, произвеждащи допамин, в мозъчна област, наречена substantia nigra. Предишни проучвания показват, че пиенето на кафе може да намали риска от развитие на Паркинсон и че ефектът на кофеина върху рецепторите в нигростриаталната допаминова система може да е свързан с това.

„Връзката между високата консумация на кофеин и намаления риск от болестта на Паркинсон е наблюдавана в епидемиологични проучвания“, казва неврологът Валтери Каасинен от университета в Турку.

„Нашето проучване обаче е първото, което се фокусира върху ефектите на кофеина върху прогресията на заболяването и симптомите във връзка с функцията на допамина при болестта на Паркинсон.“

Изследователите набират 163 души с ранен стадий на болестта на Паркинсон и 40 здрави контроли, като 44 участници с болестта на Паркинсон са извикани за втора оценка, която е била средно шест години по-късно. Консумацията на кафе е сравнена с молекула (транспортер), пренасяща допамин в мозъка.

При последващите оценки тези, които обикновено консумират три или повече чаши кафе с кофеин на ден (измерено чрез самоотчет и кръвни проби), показват 8,3 до 15,4 % по-ниско свързване на допаминовия транспортер от тези, които пият по-малко от три чаши, установява проучването.

Това означава, че се произвежда по-малко допамин. Въпреки връзките с първоначалното намаляване на риска, екипът не открива признаци за каквато и да е възстановителна функция на кофеина в мозъците на хора с постоянни симптоми на Паркинсон. Нещо повече, изследователите не наблюдават и подобрения в симптомите на Паркинсон при хората, които пият повече кафе.

„Макар че кофеинът може да има определени ползи за намаляване на риска от болестта на Паркинсон, нашето проучване показва, че високият прием няма полза за допаминовите системи при вече диагностицирани пациенти“, казва Каасинен.

„Високият прием на кофеин не води до намаляване на симптомите на заболяването, като например подобряване на двигателните функции.“

Изследователите смятат, че понижаването на регулацията на допамина, наблюдавано при консуматорите на висококачествено кафе, е същият балансиращ ефект, който се случва в мозъците на здрави хора. Това е и нещо, което е наблюдавано при други психостимуланти.

Интригуващо е, че консумирането на кафе в период, близък до клиничното изследване на допаминовия транспортер, може да повлияе на резултатите от теста, което потенциално може да усложни начина, по който те се интерпретират.

Макар че тук няма драматични открития по отношение на факта, че пиенето на кафе има значение за пациентите с Паркинсон, проучването добавя важни нови доказателства относно връзката между допамина и Паркинсон, като ни доближава до пълното разбиране на болестта и начините за борба с нея.

„Нашите резултати не подкрепят препоръката за лечение с кофеин или за увеличен прием на кафе при новодиагностицирани пациенти с болестта на Паркинсон“, пишат изследователите.

Изследването е публикувано в Annals of Neurology.

Източник: Obekti.bg

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света