Пластмасовите бутилки могат да предизвикат диабет

Политика за бисквитки

Американски учени откриха преки доказателства, които свързват ключов химикал в пластмасовите бутилки с по-висок риск от диабет тип 2, съобщи сайтът на в. "Индипендънт". 

Този химикал - бисфенол А, който се използва и в други опаковки за храна и напитки, може да намали чувствителността към хормона инсулин, който регулира метаболизма на захарта. 

Резултатите са публикувани в сп. "Диабет" (Diabetes). Те ще бъдат  представени на научни срещи на Американската асоциация по диабет от екип от Калифорнийския политехнически университет. Учените призовават американското Управление за защита на околната среда да преразгледа безопасните норми за излагане на бисфенол А в бутилките и опаковките за храна. 

И предишни изследвания показаха, че бисфенол А може да наруши човешките хормони. Той е свързван с поява на диабет, но досега не е оценявано пряко дали попадането му у възрастни хора увеличава риска от автоимунното заболяване.

Изследователите разпределят на случаен принцип 40 здрави възрастни да получават плацебо или около 50 микрограма на килограм от телесното им тегло бисфенол А дневно.

Тази доза бисфенол А е количеството, което понастоящем е е прието за безопасно в САЩ.

Хората, на които е бил даден бисфенол А, са били по-малко чувствителни към инсулин след 4 дни. 

"Тези резултати предполагат, че може би безопасната доза в САЩ трябва да бъде преразгледана", предупредиха изследователите.

Според тях намаляването на излагането на BPA чрез подходи като използването на бутилки от инокс или стъкло и консерви без бисфенол А може да намали риска от диабет.

Пластмасовите бутилки са разпространени масово в целия свят поради тяхното удобство, но все повече изследвания пораждат опасения за въздействието на химическите им компоненти върху здравето.

Източник: Obekti.bg

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света