Аврамова: Не се подвеждайте по камерите, някои от тях следят само трафика

Аврамова: Не се подвеждайте по камерите, някои от тях следят само трафика

„Искам да успокоя всички граждани. Не се подвеждайте по наличието на камери. Това не значи задължително, че ще бъдете глобени. Някои камери са поддържащи – само като трафик камери. Камерите имат няколко опции – само трафик, тол и винетка или само тол. В рамките на населените места, между табелите за начало и край, не се дължи винетна и тол такса”. Това заяви в ефира на Нова телевизия министърът на регионалното развитие Петя Аврамова. Повод за изказването й стана реакцията на премиера Борисов след протестите на жители на Нови Искър заради пускането на тол системата. Недоволството им породи факта, че трябва да плащат винетка, за да стигнат до София. Същият казус засяга всички населени места след Околовръстното на столицата, до където има градски транспорт.

„Всички бяхме свидетели на гнева на премиера. Упрекът към АПИ е заради прекъсната комуникация с районите в София”, коментира министър Петя Аврамова коментира скандала с винетките.

Столична община вече показа картата с пътищата, за които ще се включи с поддръжката и така ще бъде променено решението на Министерски съвет за обхвата на пътищата с винетна такса, увери регионалният министър. Северната скоростна тангента ще бъде освободена закупуването на винетка, но не и от тол такса, защото там минава транзитен трафик.

„Миналата година хората от Нови Искър поискаха да пътуват без винетки. Тогава премиерът каза, че общините, които искат това да стане, трябва да поддържат тези пътища. Варна, Шумен, Белица, Челопеч и още няколко общини го направиха. Това, че сега пуснахме камерите да следят, леко притесни хората. Подозирам политически елемент в ескалацията на напрежението. Автоматичното правоприлагане трябваше да започне от 1 март. Пуснахме го тестово по преценка на Националното тол управление. В същото време течаха преговори между АПИ и Столична община”, разказа Петя Аврамова.

Министърът внесе яснота и за пътищата в населените места в страната, където също се изисква винетка за движение. Тя обясни, че за общините има два варианта – пътищата да станат общински или да сключат споразумения с АПИ.

„Това са републикански пътища извън урбанизираните участъци, които са извън населените места. В Стара Загора става въпрос за Околовръстен път с транзитен трафик. Там има алтернативни пътища, по които да се движат без винетка. От общината във Варна са подали искане пътят до гробищния парк да бъде без винетна такса. В Шумен имаше искане за един отдалечен квартал, който все пак е част от града. Препоръчано е на кмета да премести табелата на града“, каза Аврамова.

По въпроса относно недоволството на превозвачите за толсистемата, регионалният министър обяви, че вариантите за пътуване и плащане на тол таксата от 1-ви март са три – с маршрутни карти, с GPS тракери и с бордови устройства.

„Републиканската пътна мрежа трябва да има средства за поддръжка, ако искаме хубави пътища”, заключи Аврамова.   

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ