Блумбърг пуска "куче пазач" срещу тютюневата индустрия
Филантропът Майкъл Блумбърг заяви, че ще инвестира 20 млн. долара в създаването на наблюдател, който да открива и изобличава измамните практики на тютюневата индустрия, съобщи БГНЕС.
Новосъздаденото "куче пазач" ще носи наименованието "Спиране на тютюневите организации и продукти" (СТОП) и ще се противопоставя на влиянието на индустрията, като публикува доклади, описващи действия и стратегии срещу тютюнопушенето. Освен това инициативата ще подкрепя организациите с нестопанска цел и правителството в усилията им срещу намесата на тютюневата промишленост във властта.
"През последното десетилетие мерките за контрол върху тютюна са спасили близо 35 милиона живота, но колкото повече градове и държави предприемат действия в тази насока, толкова повече тютюневата промишленост си набира нови потребители, особено сред младите хора", заяви Блумбърг, който е посланик на Световната здравна организация (СЗО) за незаразни заболявания.
"Ние не можем да мълчим, докато индустрията заблуждава обществеността в опита си да привлече повече хора към продуктите си - и този глобален наблюдател ще ни помогне да държим индустрията отговорна за действията си", увери още милиардерът.
Организацията за благотворителни дарения на Блумбърг, Bloomberg Philanthropies, обвинява тютюневата индустрия, че се опитва да се легитимира в очите на политиците и че превръща децата в таргет аудитория.
От 2007 г. насам той е вложил повече от един милиард долара, за да ограничи употребата на тютюн в световен мащаб, който отнема почти седем милиона живота всяка година. Заедно с директора на СЗО Тедрос Адамом Гебрейъс и министъра на здравеопазването на Южна Африка Арън Мотсоаледи, Блумбърг ще открие днес "Световната конференция за тютюна и здравето в Кейптаун".
Изследванията върху тютюневата промишленост, публикувани в множество списания, демонстрират десетилетната й стратегия, целяща дискредитирането на здравните организации и кампаниите срещу тютюнопушенето. Тактиките включват поставяне под съмнение на научните доказателства за опасността от тютюнопушенето, рекламиране на марките цигари чрез продуктовото позициониране във филмовите продукции и агресивно пускане на тютюневи продукти в страните с ниски и средни доходи, където законите за тютюнопушенето са слаби.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
INSAIT получи ново финансиране в размер на 1 млн. долара от Google
Компании |Учени провеждат климатичен експеримент в Амазония, наречен "машина на времето"
Любопитно |Венецуела прекрати енергийните си споразумения с Тринидад и Тобаго
Свят |Шефът на СТО за световната търговия след митата: Очуканa и насиненa, но все още на крака
Икономика |КТ "Подкрепа" предлага промени в данъчната и осигурителната система
Политика |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |Бил Гейтс смекчи позицията си по отношение на „климатичната катастрофа“
Свят |Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |Енергийният министър: Сигурността на доставките на горива за страната е гарантирана
България |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.