Гражданите на големите градове не бързат да се сбогуват с автомобилите
Половината от собствениците на автомобили все още не искат да се откажат от тях, сочи ново мащабно проучване на Boston Consulting Group (BCG). То е проведено сред над 2000 жители на мегаполиси като Пекин, Бостън, Лондон и Москва. Респондентите продължават да ценят възможността да не бъдат обвързани с графици и разписания, както и да използват времето за пътуване с личния автомобил за работа и/или забавления.
„Градските власти ще трябва да приспособят транспортната система, така че тя да не се срути под тежестта на нарастващото търсене и конкуренцията между различните видове транспорт. Но за да бъде градският транспорт наистина ефективен, общините трябва да дадат приоритет на предпочитанията на потребителите “, се казва в доклада на BCG, озаглавен “ Решаване на предизвикателството за мобилност в мегаполисите “. Компанията изчислява, че до 2030 г. над 750 милиона души ще живеят в столиците на отделните държави, което е с 30% повече от днешното. Освен това всеки от мегаполисите ще наброява минимум 10 милиона жители.
Докато толкова много играчи се конкурират за пазарен дял в градската мобилност, жителите на съвременните столични райони имат възможност за богат избор измежду конкурентни предложения. Общинските власти трябва да въведат ред в този хаос. Но преди всичко те трябва да разберат какво искат и очакват потребителите от градския транспорт. Нашите изследвания показват, че техните предпочитания се свеждат до три основни приоритета “, казва Николаус Ланг, управляващ директор и старши партньор в BCG.
53% от анкетираните посочват като свой основен приоритет да могат да работят и / или да се забавляват по време на пътуване. 48% заявявят, че не искат да зависят от строги графици и разписания, а 47% поставят екологичността на транспорта като основен приоритет.
В същото време мнозинството от анкетираните считат значително по-ниските разходи за пътуване, лесното ползване (само купуваш и валидираша билет), а и комфорта като по-малко значими фактори. В допълнение към предпочитанията, BCG проучва и основните проблеми, за които гражданите са загрижени, когато се придвижват из града с транспорт. 57% посочват въздействието на транспорта върху екологията на града като най-сериозен проблем, 56% - непродуктивното време, прекарано в обществен транспорт, и 53% - липсата на гъвкавост при планирането на пътуванията.
На въпроса „Как се е променило желанието ви да притежавате личен автомобил през последните 12 месеца?“, само 9% от собствениците на автомобили са казали, че това желание е намаляло. 41% казват, че то се е увеличило, а 50% - че това желание не се е променило - тоест те не са готови да се откажат от използването на кола в града си. В същото време сред тези, които не притежават кола, при 23% от анкетираните желанието за собствена кола е намаляло през последните 12 месеца, при 24% се е увеличило и при 53% не се е променило.
Очевидно мнозинството все още не е готово да се откаже напълно от личния транспорт, тъй като не открива адекватна алтернатива за себе си, която да отговаря на изискванията му, коментират авторите на дклада
Говорейки за това това как да се справят с проблемите на градската мобилност, изследователите вярват, че „градът на бъдещето трябва да има безпристрастен координатор на транспорта, който да регулира операторите на превозни средства, за да осигури възможно най-добри резултати за потребителите. Градските власти ще бъдат принудени да направят фундаментални промени в организацията на транспортните системи, както и да разработят системи за управление на мобилността и цифрови платформи за потребителите, които да предоставят решения, ориентирани към клиентите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.