Икономическите мерки на МВФ застрашават здравето на децата в бедните страни

ЕС

Програмите за строги икономии на Международния валутен фонд (МВФ) в бедните страни могат да отслабят възможностите на някои родители да гарантират добро здраве на децата си, сочат заключенията на научно изследване. То бе публикувано вчера, а изводите му веднага бяха оспорени от Фонда, информира Франс прес.

Направено от шест университета, това проучване, отпечатано в американското списание "Просийдингс ъв дъ Нешънъл академи ъв сайънс", допълва многобройни публикации за възможните вреди от бюджетната праволинейност, проповядвана от МВФ в страните от Юга.

Авторите на изследването са събрали данни от 67 страни през първото десетилетие на века, които не откриват пряката връзка между влошаването на показателите за здравето и плановете на МВФ, който предоставя кредити на държавите в замяна на програми за оздравяване на техните държавни финанси.

При все това обаче са констатирани "противоречиви ефекти", които дейността на Фонда вероятно упражнява върху детското здраве.

Намесите на МВФ целят да се засили икономическата стабилност, а това има благоприятни последици за населението. В същото време обаче мерките за строги икономии, налагани от МВФ, намаляват защитата на детското здраве, ограничавайки възможностите на родителите да получат добро образование, пишат авторите, които са преподаватели в Кембридж и Оксфорд във Великобритания.

Пред АФП представител на МВФ разкритикува проучването, отбелязвайки, че то не успява "много ясно" да установи причинна връзка между плановете за подпомагане и детското здраве.

Според международната финансова институция изследователите правят погрешното заключение, че разходите за образование намаляват в страните, които получават финансиране от МВФ, с отрицателни последици за детското здраве.

"Нашите анализи сочат, че държавните разходи в образованието значително са се увеличили в страните с ниски доходи, прилагайки програми, подкрепяни от Фонда", подчерта говорителка на МВФ.

Атакувана и в други университетски изследвания, международната финансова институция редовно оспорва тезата, че нейните планове за оказване на помощ имат отрицателно въздействие върху здравето на обществата в тези страни.

Източник: БТА

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели