Как коронавирусът помогна на велосипедистите
Разпространението на коронавируса принуди хората по света да преосмислят своите транспортни навици. Жителите на много европейски градове все повече избягват претъпкания обществен транспорт, преминавайки към по-безопасната и здравословна алтернатива - велосипедите, които бяха относително популярни в ЕС още преди пандемията.
Европейските правителства подкрепиха това здравословно начинание, като увеличиха инвестициите в инфраструктура за двуколесни превозни средства, пише Комерсант. В много градове бяха обявени и приложени различни мерки по време на пандемията, включително създаване на нови велоалеи, намаляване на трафика или пълно затваряне на улици за автомобилен транспорт и разширяване на тротоарите.
От началото на пандемията, 37 от 94-те най-големи европейски града и 17 от 49 европейски столици са прибегнали до мерки за стимулиране на колоезденето, според данни на Европейската федерация по колоездене (ECF). За същото време са изградени нови 1000 километра велосипедна инфраструктура, като още толкова са във фаза на проектиране.
Общите инвестиции във велотранспорт до момента надхвърлят 1 милиард евро. Лидер в този вид инвестиции е Финландия, където допълнителното финансиране за създаването на инфраструктура за един колоездач възлиза на 7,76 евро на човек. Следват Италия (5,04 евро на човек) и Франция (4,91 евро на човек).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.