МОН обяви при какви условия ще се върнат учениците в клас

МОН обяви при какви условия ще се върнат учениците в клас

Възстановяването на присъствените занятия за учениците от 1 до 4 клас там, където те са прекратени поради епидемичната вълна, ще бъде оповестено поне два дни предварително, за да се даде възможност на родителите и учителите да се подготвят, съобщават от МОН. 

Връщането в училище при толкова високи стойности на общата заболеваемост ще стане при осигуряване на максимално безопасна среда – с безплатно тестване на учениците, които не са преболедували или ваксинирани (ако са над 12-годишна възраст), и ваксиниране, документ за преболедуване или безплатно тестване на техните учители. Тази система е успешно въведена в цяла Европа.

Родителите ще имат избор – или да дадат съгласие тяхното дете да бъде тествано и да учи присъствено, или да остане вкъщи и да учи онлайн. Особено за малките ученици до 4 клас присъственото обучение е ключово важно, отбелязват от образователното ведомство.

Към този момент не може да се посочи точна дата, на която децата отново ще влязат присъствено в час. Преди това е необходимо здравните експерти да определят теста, който ще се прилага при децата, и той да бъде доставен в училищата. От вида тест зависи организацията на самото тестване. Тя ще бъде разписана в заповед на министъра на образованието и науката. Работна група с експерти от Министерството на образованието и науката, Министерството на здравеопазването и социалните партньори вече работи върху различни варианти за провеждане на процеса. Учителите и родителите ще бъдат запознати предварително с всички детайли. 

По данни на здравното министерство досега са ваксинирани общо 38.65% от учителите, като при 2.31% от тях имунизационният цикъл не е завършен. През последната седмица се забелязва ръст на броя педагози с ваксина. Непосредствено преди въвеждането на „зеления сертификат“ в страната имунизираните с поне една доза преподаватели в училищата бяха 36,14%.

Ваксинираните ученици над 12-годишна възраст са 4.87%. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ