Призив: Без анимационни герои на етикетите на вредни продукти
На етикетите и в рекламите на храни за деца да няма любими техни анимационни герои – това е апелът, който Европейското бюро на съюза на консуматорите BEUC отправи към производителите и дистрибуторите на храни.
Според експертите присъствието на познати персонажи от приказките и на любими анимационна герои върху етикетите и в рекламните клипове носи само вреда, защото въздейства върху избора и хранителните предпочитания на децата и младежите, пише noviteroditeli.bg.
Именно затова Европейското бюро отправи официална молба към дистрибуторите и към представителите на хранително-вкусовата промишленост да не рекламират мазни, солени или сладки продукти с персонажи и образи, които децата обичат. Ограниченията ще бъдат поискани както за етикетите, така и за публичната реклама.
Според Световната здрава организация рекламният маркетинг на тези вредни хранителни продукти е отговорен за наднорменото тегло на подрастващите. Защото те лесно се влияят от любимите си герои.
„Децата не правят разлика между реклама и развлекателни клипове. И специалистите по маркетинг и реклама се възползват от това. Не бива обаче търговска печалба да е на първо място и да стои преди здравето на децата ни. Днес едно от всеки 3 деца е дебело или е с наднормено тегло. И това става проблем от обществено значение“, каза Моник Гоиен, генерален директор на BEUC.
След анализ на етикетите и рекламите на хранителни продукти за деца в 13 страни експертите установили, че предпочитанията на децата са именно за тези харни, които са най-вредни за здравето им. Като от 100 продукта само един анимационен герой е рекламирал храна, която е полезна за децата.
„Когато върху етикета стои любим герои, нека той да рекламира само полезни за здравето храни“, апелира Моник Гоиен.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.