Световна мрежа от инфлуенсъри ще се бори с фалшивите новини за пандемията
Международният комитет на Червения кръст постави началото на първата световна мрежа от инфлуенсъри, която ще се бори с дезинформациите, свързани с новия коронавирус и ще разпространява съдържание от съществено значение за широката общественост, предаде Франс прес.
Фалшиви новини, конспиративни теории, препоръки за неподходящи методи за лечение, неверни съвети за превенция или фалшиви реклами относно пандемията изобилстват в социалните мрежи и в интернет.
На сайта си Световната здравна организация изготви списък с разпространяващите се "митовете" относно болестта Ковид-19, като например това, че продължителното излагане на светлина предпазвало или излекувало от заболяването. Но тези информации на СЗО не достигат до широката общественост и не спират т. нар инфодемия, тоест слуховете и фалшивите новини, да се разпространява, пише БТА.
"Една проверена информация в един спешен контекст е също толкова важна, колкото и една медицинска реакция", казва Никола Джоунс, говорител на Международната федерация на дружествата на Червения кръст.
За да достигне младежката аудитория, Федерацията заедно с маркетинговата агенция "Билиън долар бой" наеха тридесетина души, които имат голяма аудитория в социалните мрежи и които могат да бъдат дефинирани като инфлуенсъри. Заедно те имат близо 2 милиона абонати в четири страни, според данни на Федерацията. Сега тя ще им изпраща всяка седмица съобщение, на базата на което те ще могат да си разработят собствено съдържание за Ковид-19, което да представят на своите абонати. То ще бъде одобрявано от СЗО, преди неговото разпространение. Сред подбраните инфлуенсъри са италианецът Антонио Нунциата, който има 230 000 абонати, и британката Кейти Уудс, чийто блог за вътрешен дизайн е следван от 190 000 души. Инфлуенсъри от Мексико и Обединените арабски емирства също са част от проекта.
Според изследване на консултативната фирма "Нилсен" 33 процента от анкетираните казват, че прекарват повече време в социалните мрежи в страните, в които властите наложиха карантина или изолация. Фейсбук пък съобщи, че времето, прекарвано от потребителите му в различните му приложения, е нараснало със 70 процента от началото на санитарната криза.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.