Задължават ВиК операторите да поддържат денонощни горещи линии

Задължават ВиК операторите да поддържат денонощни горещи линии

ВиК операторите се задължават да поддържат 24-часова телефонна линия за съобщаване на аварии и интернет страница.

Това предвижда проектонаредба за изискванията и критериите за ВиК операторите и квалификацията на персонала им на регионалното развитие, публикувана за обществено обсъждане.

С нея се регламентират конкретни изисквания и критерии към дейността на ВиК операторите за подобряване на ефективността и устойчивостта и предоставяните от тях услуги. Това съобщиха от МРРБ.

Сред минималните изисквания, на които трябва да отговарят, са внедряване на системи за управление на качеството, опазване на околната среда и система за управление на здравето и безопасността при работа. ВиК операторът трябва да разполага с определена техника, необходима за непрекъснато предоставяне на услугите. Задължителни са наличието на техника и оборудване за работа на денонощна аварийна група за откриване и отстраняване на аварии по системите и съоръженията.

В наредбата са конкретизирани минималните професионални и квалификационни изисквания към управленския, техническия и стопанско-административния персонал и изисквания за повишаване на квалификацията на служителите във ВиК дружествата, както и условията и редът за провеждане на обучението им, с оглед на повишаване на качеството на предоставените ВиК услуги на потребителите.

Изискванията от наредбата трябва да бъдат изпълнени до 31 декември 2019 г. Проектът на наредбата е публикуван на интернет страницата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на Портала за обществени консултации, посочиха от ведомството

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ