Задължават ВиК операторите да поддържат денонощни горещи линии

Задължават ВиК операторите да поддържат денонощни горещи линии

Задължават ВиК операторите да поддържат денонощни горещи линии

ВиК операторите се задължават да поддържат 24-часова телефонна линия за съобщаване на аварии и интернет страница.

Това предвижда проектонаредба за изискванията и критериите за ВиК операторите и квалификацията на персонала им на регионалното развитие, публикувана за обществено обсъждане.

С нея се регламентират конкретни изисквания и критерии към дейността на ВиК операторите за подобряване на ефективността и устойчивостта и предоставяните от тях услуги. Това съобщиха от МРРБ.

Сред минималните изисквания, на които трябва да отговарят, са внедряване на системи за управление на качеството, опазване на околната среда и система за управление на здравето и безопасността при работа. ВиК операторът трябва да разполага с определена техника, необходима за непрекъснато предоставяне на услугите. Задължителни са наличието на техника и оборудване за работа на денонощна аварийна група за откриване и отстраняване на аварии по системите и съоръженията.

В наредбата са конкретизирани минималните професионални и квалификационни изисквания към управленския, техническия и стопанско-административния персонал и изисквания за повишаване на квалификацията на служителите във ВиК дружествата, както и условията и редът за провеждане на обучението им, с оглед на повишаване на качеството на предоставените ВиК услуги на потребителите.

Изискванията от наредбата трябва да бъдат изпълнени до 31 декември 2019 г. Проектът на наредбата е публикуван на интернет страницата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на Портала за обществени консултации, посочиха от ведомството

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ