Експерт: Някой иска да накара българите да купят 3 млн. вериги за сняг

Експерт: Някой иска да накара българите да купят 3 млн. вериги за сняг

Дискусията около законопроекти за движение по пътищата се задълбочава и все повече хора и организации ги оспорват. „За 4 дни в Института за пътна безопасност постъпиха 75 страници възражения по трите законопроекта. Предоставили сме ги в Министерския съвет и МВР”, заяви пред Нова тв бившият шеф на КАТ Богдан Милчев, сега от Института за пътна безопасност. Милчев даде и конкретни примери за промените, които повдигат въпроси.

„Някой иска да накара българите да купят 3 милиона вериги за сняг. По новия проект ни задължават всички автомобили да бъдат оборудвани с вериги, а в същото време не са задължителни зимните гуми”, коментира той.

Даде и друг пример – с пешеходните пътеки. „В момента определението за пешеходна пътека е маркирана или немаркирана, като второто изречение е, че пешеходните пътеки са продълженията на тротоарите в кръстовищата. Второто изречение отпада в новия законопроект и остава – маркирани и немаркирани. Задаваме въпроса: Кои са тези немаркираните пешеходни пътеки?”, заяви Милчев.

Що се отнася до риска шофьор с глоби да остане без книжката си, въпреки че си е платил, Милчев обясни, че основният проблем е в информационната система.

„Дълги години сме работили с така наречените терминали и сме въвеждали информацията по един начин. Когато тази информация трябва да се прехвърли в една съвременна система, са се прехвърлили много грешки, които във времето ще се изчистят. Другият голям проблем на системата е, че взаимодействието с други системи – в случая с банковите – не функционира достатъчно ефективно с това приложение, което КАТ предлага”, обясни Милчев.

„Личната мобилност е много важна за хората с увреждания. Хората с увреждания шофират адаптирани автомобили. Мога да бъда равностоен участник в движението. Но мислим, че хората с увреждания не са видими в тази нормативна база”, коментира Павел Савов от Българската асоциация за рекреация, интеграция и спорт.

От сдружение „Велоеволюция” пък са категорично против да носят задължително каска и светлоотразителна жилетка.

„Тези аксесоари са полезни, но не може да се налагат като униформа”, заяви Радостина Петрова, сдружение „Велоеволюция”. „Законът явно е писан от хора, които никога не са се качвали на колело. Забранено е хората на велосипеди да карат в изправена позиция на тялото. Ако изкачвам по наклон и трябва да набера скорост или трябва да прескоча някакво препятствие. Това е основно умение за каране на колело.”

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Скенери хвърлят светлина върху промените в мозъка, когато се унасяме от умора
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
На днешната дата, 30 октомври. Рождениците днес
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Археологическа находка предоставя нови сведения за мобилността на неандерталците