Пиар организациите излязоха с общ апел към партиите да не използват тролове в кампанията

Пиар организациите излязоха с общ апел към партиите да не използват тролове в кампанията

Седмица преди началото на предизборната кампания за предстоящите на 4 април парламентарни избори български експерти в сферата на пиара и комуникациите от пет професионални организации излязоха със съвместна декларация срещу използването на интернет тролове, която заклеймява това явление като „неетична и вредна практика“.

За контрол и прозрачност в тази посока специалистите призоваха всички политически партии, комуникационни организации, администратори в социалните мрежи и медии. „Мениджър Нюз“ публикува позицията им без редакторска намеса.

Ние, професионалистите в сферата на комуникациите, членуващи в ПР организациите Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО), Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА), Асоциация на специалистите по комуникации в общините (АСКО), Дружество на ПР специалистите към СБЖ, Българска академична асоциация по комуникации (БААК) и агенции и индивидуални специалисти в ПР, водени от намерението постоянно да работим за чиста информационна среда и за възможности за свободен избор на гражданите в Р България и съобразявайки се с етичните принципи и ценности, приети в Етичен кодекс и професионални правила на обединената комуникационна общност в България (Софийска харта за етични комуникации), декларираме следното:

Категорично обявяваме използването на платени или провокирани коментатори в социалните мрежи и онлайн медиите, известни като „интернет тролове“ за неетична и вредна. Разграничаваме се от прилагането на такава практика и още веднъж заявяваме, че няма да ги използваме в политически или други кампании.

Пандемията постави обществото ни пред изпитание, отчитат се и драстични спадове към доверието в източниците на информация. Истинността на информацията в публичното пространство е един от основните стълбове, на които да се опрем при преодоляването на кризата. Затова се противопоставяме на практиката на създаване и разпространение на фалшиви новини (fake news) и приемаме, че това влияе негативно върху обществото ни и създава тревожност и несигурност у гражданите.

Всичко това е особено опасно в предизборна ситуация и може да повлияе негативно не само в посока манипулиране на резултатите, а и върху позициите на отделни хора и репутацията на кандидатите.

В тази връзка призоваваме:

Всички политически партии ясно да декларират, че няма да използват платени или провокирани коментатори (интернет тролове) в своите кампании.

Всички комуникационни организации, сдружения и практикуващи специалисти да подкрепят настоящата декларация.

Всички медии да модерират отговорно коментарите под материалите и да изтриват тези, които носят фалшива информация, и/или използват език на омразата, обидни и нецензурни думи.

Всички администратори на страници, групи или други форми на масова организация в социалните мрежи, да модерират коментарите под постовете.

Всички професионалисти, представители на медии и администратори на страници да предприемат необходимите действия за ограничаване на активността на троловете.

Вярваме, че тези действия ще допринесат за създаването на по-добра информационна среда и недопускане нарушаването на демократичността в свободния и мотивиран избор.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?