Над 84% от българските младежи биха стартирали първата си работа с приятел
Голяма част от българските младежи изпитват притеснения, свързани със започването на първата си работа и при възможност, биха кандидатствали с техен приятел или познат. Това показват резултатите от проучване, реализирано от маркетинг агенция BluePoint по поръчка TELUS International Bulgaria, най-големият работодател в Customer Experience индустрията у нас с над 4000 служители.
TELUS International Bulgaria стартира второто издание на инициативата „Твоята първа работа има значение“, за да информира младите хора за работните позиции, които предлага и да им помогне с практична информация и съвети при започването на нова работа. Компанията е лидер в предоставянето на клиентско обслужване и дигитални решения. В България тя си партнира с над 50 световни бранда в сферите на технологичния, финансовия сектор, електронната търговия, комуникациите, туризма, здравеопазването и видео игрите, като работи за едни от най-популярните игри в световен мащаб. Това дава възможност на бъдещите кандидати да поддържат технологично или да правят клиентско обслужване за едни от любимите си игри. Компанията също предоставя възможности за гъвкаво работно време, които позволяват образование и работа лесно да бъдат съчетани.
Въпреки тези възможности, проучването показва, че притесненията на младите хора, свързани с първата им работа, са много и различни. Над 50% от тях се колебаят дали ще се справят с работните задължения, следвано от притеснението дали ще им хареса естеството на работа (49%), дали компанията ще отговори на очакванията им (48%) и дали ще се сработят с екипа (44%).
[[{"fid":"393020","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":1080,"width":1920,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
По данни на НСИ, към 2021 година трудовата заетост под 24-годишна възраст е едва 22%. Това до голяма степен е свързано със затрудненията, които младите изпитват при комбинирането на работа и образование. Към 2019 година едва 8% от работещите на възраст до 24 г. са посочили, че могат да определят работното си време. 9% казват, че могат да го правят с известни ограничения, а 83% - че то изцяло се фиксира от фирмата-работодател. За сравнение, по информация на “Евростат”, в западните държави процентът на работещите младежи под 24-годишна възраст е почти двойно по-висок - водещи са Нидерландия с 58%, Дания с 46%, Германия с 39% и Австрия - 35%.
„С продължението на кампанията “Твоята първа работа има значение”, която стартирахме през 2019 г., целим да подкрепим младежите в началото на професионалния им път.”, коментира Кристина Иванова, директор за България и вицепрезидент „Операции“ на TELUS International за Европа. “Често те нямат достатъчно информация за възможностите, които индустрията на изнесените услуги в сферите на клиентското обслужване и дигиталните решения предлага. Подкрепата ни към младите хора без опит се изразява и чрез цялостна програма с обучения за развитие на редица умения, като управление на времето, комуникационни умения, работа в екип. Също така, имаме разработени програми за подобряване на езиковите способности или техническата им подготовка. Силно вярваме, че индустрията ни предоставя възможности за добър старт на кариерата. Фактът, че голяма част от мениджърите в нашата компания са стартирали от най-ниски позиции, го доказва.“
Послание на инициативата тази година е „Кандидатствай с приятел“, като младежите могат да изпратят заедно своите автобиографии за отворените работни позиции в компанията в онлайн платформата www.purvarabota.com. За улеснение, там те ще открият и образец за своята първа автобиография, който могат да попълнят онлайн.
Първото издание на „Твоята първа работа има значение“ беше през 2019 г. Над 24 хиляди български младежи посетиха тогава специализирания сайт за кампанията, а докато тя траеше, през него са постъпили общо 9400 кандидатури от млади хора, желаещи да направят своя кариерен старт в TELUS International Bulgaria.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.