Creative Bulgaria: Рекламните инвестиции ще продължат ръста си
В началото на тази година на пазара излезе първият брой на Creative Bulgaria - специално издание на списание "Мениджър", което представя творческите, рекламните и комуникационни агенции на пазара.
За нас Creative Bulgaria е важен проект, защото събра на едно място професионалистите от рекламния и комуникационен бранш, за да обсъдим заедно с тях докъде и колко се е развил секторът. Мнозина ключови компании споделиха оптимизъм и увереност, че рекламният пазар ще продължи да расте и да създава проекти, достойни за клиенти, публика и международни награди.
В поредица от публикации ви запознаваме с основните участници, творчески проекти, анализи и прогнози за рекламния пазар у нас от Creative Bulgaria
Заради световната пандемия от COVID-19, която повлия и на медиите в България, рекламният пазар отчита спад през 2020 г. Нетните инвестиции през тази година възлизат на 455 млн. лв., сред които с най-висок дял от 54% остава телевизията. Тя успява да привлече инвестиции от 247 млн. лв. през 2020 г., като отчита спад от 5% спрямо 2019 г.
За следващите години от БАКА (Българска асоциация на комуникационните агенции) прогнозират умерен ръст в инвестициите за реклама. През 2022 г. общите нетни вложения ще достигнат 554 млн. лв. и ръст ще се наблюдава при всички канали освен при печатните медии. На годишна база инвестициите в дигитална реклама ще се увеличават повече спрямо тези в телевизията, което ще им осигурява и все по-голям дял от общите нетни вложения. От БАКА прогнозират ръстът да продължи и през 2023 г. с 6.5% спрямо 2022 г., а инвестициите да достигнат общо 590 млн. лв.
Creative Bulgaria е налично в мобилното приложение на списание "Мениджър" - ZinZin.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.