Много рекламодатели засилват вложенията си в онлайн канали

Много рекламодатели засилват вложенията си в онлайн канали

Много рекламодатели засилват вложенията си в онлайн канали

От годишния доклад на IAB България се вижда, че дигиталната реклама остава незасегната от намалените маркетинг бюджети през 2020 г. Много рекламодатели засилиха вложенията си в онлайн канали и отново пазарът отчита ръст, противно на прогнозите от 2019 година. През 2020 г. нетните инвестиции в България достигат рекордните 142.7 млн. лв., което представлява ръст с 15.7% спрямо 2019 г., показва проучването AdEx 2020 на браншовата организация.

Без изненада големите печеливши от увеличението са Google и Facebook, които привличат по-голямата част от вложенията на компаниите. Негативните последствия от пандемията се отразяват повече на локалните участници на пазара, при които инвестициите за миналата година намаляват с 3.4%.

Ръстът от близо 16% инвестициите в дигиталната реклама в България изглежда сериозен на фона на средния за Европа. По данни на IAB Europe през 2020 г. пазарът на интернет реклама се увеличава с 6.3% до 69.4 млрд. евро. Въпреки това трябва да се има предвид по-ниският общ обем на вложенията в България, което обяснява големия ръст. Страната ни остава на едно от последните места по ниво на разходите за интернет реклама на глава от населението - само 10.5 евро при средно за Европа 87 евро. Това не е толкова ниска инвестиция в сравнение с вложенията на съседните държави.

Creative Bulgaria 2021 е налично в мобилното приложение на списание "Мениджър" - ZinZin.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ