Има ли София ефективни транспортни политики?

Има ли София ефективни транспортни политики?

Въпросът дали Столична община води адекватни и работещи транспортни политики стана повод за разгорещен дебат между общинските съветници по време на днешното заседание на СОС за приемането на бюджета на столицата за тази година.

Транспортната политика на общината е провал, заяви общинският съветник от "Спаси София" Борис Бонев. Той се позова на данни на Центъра за градска мобилност от 2014 година, в които се посочва, че броят на пътниците, ползващи градски транспорт в София намалява, въпреки големите инвестиции в подобрението на транспорта и инфраструктурата.

Кметът на столицата Йорданка Фандъкова отговори, че всякакви спекулативни числа, че броят на пътниците в градския транспорт намалява, са извадени от контекста.

"Данните на Центъра за градска мобилност са официални и ако са спекулативни, нека кметът Фандъкова пита дружеството, за което тя отговаря защо дава спекулативни данни за пред обществото. Става въпрос за данни по отношение броя на пътниците, по отношение разходите на центъра. Има официално преброяване на пътниците. Те показват, че въпреки инвестициите в превозни средства на градския транспорт, въпреки че населението на София расте, броят на пътниците намалява. Транспортната политика на Столична община е провал", обясни Бонев.

Той изтъкна като основна причина за това, че София няма транспортен модел на града - не се знае къде отиват пътниците, какво търсят като дестинации. "Генералната схема с линиите не е променяна от десетилетия и тя не отговаря на съвременните нужди на града", обясни Бонев.

"За мен е проблем, че през 21 век се случва преброяване на пътниците в превозните средства вътре в превозните средства, при положение че това може да се случва електронно с датчици. Имаше предложения на Start up компании за безплатни тестове за извършване на преброяването, които обаче не бяха реализирани", уточни той.

"Данните на ЦГМ се базират от 2014 година. Разчетите, които има в момента е, че няма намаляване на пътниците в сравнение с 2014 година. В края на годината ще стартира новата тикет система, която ще дава аналитични данни в реално време за всички пътуващи. На базата на тази информация ще имаме възможността за обективно анализиране на линиите на града, което ще доведе до оптимизация на някои линии", обясни председателят на Комисията по транспорт и туризъм към Столичния общински съвет от групата на ГЕРБ Зафир Зарков.

Според него точно преброяване ще има само с електронна тикет система, която ще има в края на тази година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
България е втора по ръст на цените на пакетните почивки в ЕС през август на годишна база
Борисов: От пиедестала на държавен глава Радев се занимава с един депутат като мен
Желязков пред Тръмп: Стратегическото партньорство е ключово за развитието на отношенията ни
На фокус следващата седмица: Финално тримесечие
Победа: България отива на финал на световното първенство по волейбол
Секретни документи: Русия ще обучава и екипира елитни китайски военни от спецчастите
Гърция се готви за бури и наводнения заради рязко влошаване на времето