Какво трябва да знаем за изборната технология в САЩ

Какво трябва да знаем за изборната технология в САЩ

В САЩ президентът не се избира в пряк вот от избирателите, а от т.нар. избирателната колегия. Тя също се определя с избори в първия вторник след първия понеделник на ноември се провеждат избори, на които жителите на всеки щат избират толкова електори /представители/ в колегията, колкото изпращат в Конгреса.

С най-много електори са: Калифорния (55), Тексас (38), Ню Йорк и Флорида (29), а с най-малко (по три) - седемте най-слабо населени щати и окръг Колумбия. В момента избирателната колегия включва 538 души.

За да спечели изборите, кандидатът за президент трябва да спечели абсолютно мнозинство от гласове (270 или повече). Държавните избирателни списъци се съставят от партиите на всеки кандидат за президент. В бюлетините се посочват имената на съответната избирателна двойка от кандидат-президент и кандидат-вицепрезидент.

В 48 от 50 щата действа правилото, че кандидатът с най-много гласове в щата автоматично получава и подкрепата на всички избиратели в същия щат. Само в Мейн и Небраска избирателните гласове могат да бъдат разделени между кандидатите. Има случаи, когато електорите гласуват не за онези кандидати, които са били подкрепени в техния щат (така наречените „недобросъвестни“ или „грешни“ избиратели), но досега те никога не са повлиявали на резултата от президентските избори.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дигиталното евро може "да изяде обяда" на индустрията за разплащания
Украинските мъже на възраст между 18 и 22 години вече ще може да преминават свободно държавната граница
„Диамантеният крал“ и последен романтичен партньор на Жаклин Кенеди почина на 95 г.
Забраната за смарт устройства в клас влиза в сила от ноември
Германия предупреждава за предстоящ колапс в пивоварната индустрия на страната
Пантерата се завърна: Забелязаха я в село край Тутракан
Германската автомобилна индустрия е съкратила над 50 000 работни места за година
Най-опасните грешки на новите предприемачи в дигиталния маркетинг