Швейцария - рай за онлайн търговията

Швейцария - рай за онлайн търговията

Швейцария е силно развита страна в цифрово отношение, с широко използване на електронната търговия и висока покупателна способност. Повече от 80% от населението пазарува онлайн. Това е втората държава в света с най-високи средни разходи за онлайн покупки, достигайки сума на потребител от 1534 евро през 2020 г., сочат данните на Digital 2021, последният годишен доклад за социалните мрежи и дигиталните тенденции, публикуван от агенцията We are social. 

Процентът на дигитализация е по-висок от средния за Европа и населението от интернет потребители се увеличава година след година. През 2020 г., според Швейцарската федерална статистическа служба, 91% от швейцарците на възраст между 16 и 74 години са влизали в интернет поне веднъж седмично. Това е еквивалентно в нетни цифри на осем милиона потребители, концентрирани главно в градските райони. 

Освен това страната е и сред 20-те най-големи пазара на електронна търговия в света по общ приход, който през 2020 г. е бил 9,1 млрд. евро, като се очаква да достигне 10,7 млрд. тази година.

В този контекст Швейцария изглежда като много привлекателен пазар за испанските компании, които искат да продават своите продукти в страната чрез интернет.

Хуан Луис Диас Гибсън, съветник на испанската икономическа и търговска служба в Берн, смята, че шансовете за успех на испанските малки и средни предприятия в Швейцария са толкова по-големи, колкото по-интензивна е степента им на дигитализация. Той посочва, че те трябва да предлагат продукти, които могат да се произвеждат масово (не единични бройки) и да се ангажират да ги доставят бързо и в достатъчни количества, за да покрият поръчките на клиентите.

Институтът за външна търговия (ICEX), в сътрудничество с Digitec Galaxus AG, наскоро организира уебинар за това как да се продава онлайн в Швейцария от Испания, чрез двете платформи за електронна търговия на групата, Galaxus (домакински продукти, облекло, обувки и модни аксесоари, козметика и парафармация) и Digitec (електронни елементи).

Кристина Рейс, директор на компанията, насърчи испанските малки и средни предприятия да продават през най-големия онлайн магазин в страната, с 2,1 милиона активни клиенти. "Това е доста впечатляващо, ако вземем предвид, че Швейцария има осем милиона население. Ние предлагаме на компаниите да работят с екип, който иска да превърне връзката ни в история на успеха", подчерта той.

Като компания, посветена на онлайн търговията, те търсят преди всичко партньори с опит в този бизнес. С повече от 1500 партньори, за швейцарската компания, която също присъства в Австрия и Германия, времето за доставка на продукта до клиентите е много важно. Следователно доставчиците трябва да имат капацитет да изпращат запаси ежедневно, обясни Кристина Рейс. И добави, че се интересуват от партньори, които имат за цел да плащат поне един милион франка годишно (930 000 евро).

Хуан Луис Диас Гибсън подчертава, че когато се разглеждат възможностите на онлайн канала, трябва да се има предвид, че "дори и изолирана в известна степен като държава извън ЕС, но заобиколена от държави от ЕС, в Швейцария имаше ясен стремеж за насърчаване на развитието на собствени платформи, какъвто е случаят с Digitec Galaxus, местен лидер в онлайн бизнеса за потребителите с почти 50% пазарен дял".

Всъщност, казва той, водещата световна платформа Amazon избра да няма присъствие в Швейцария и да продава в тази страна чрез своите портали в Германия, Франция и Италия, като по този начин спестява разходите за управление на ДДС и данъци.

Освен това швейцарските власти са склонни да управляват митническите такси и ДДС с оглед защита на националния си пазар от вноса на продукти, подобни на тези, произведени на тяхна територия.

В търговията между Швейцария и страните от ЕС съществуват определени бариери пред износа от държавите-членки. Промишлените продукти са освободени от плащане на тарифи, но агро-хранителните продукти и техните преработени продукти все още в много случаи са обект на тези ставки.

Източник: cincodias.elpais.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ