Скандинавските авиолинии отменят над 500 полета утре. Външно излезе със съвети към българските пътници
Шведската авиокомпания САС (SAS) отменя 504 планирани за утре полета, заради продължаваща стачка на пилотите. Стопирането на полетите ще засегне около 47 000 пътници, предаде Ройтерс. Флотилията на превозвача остана на летищата днес за пети пореден ден заради стачката
"Профсъюзите още не са дали да се разбере дали са готови да отстъпят от основните си искания и да се върнат на масата за преговори, което означава, че оставаме в задънена улица", заяви президентът и главен изпълнителен директор на САС Рикард Густафсон в комюнике, цитирано от БТА.
Пилотите от Скандинавските авиолинии започнаха стачка в петък след провала на преговорите за заплатите. Това доведе до отмяна на около 70 полета и засегна плановете на стотици хиляди пътници. От началото на протеста са отменени 3306 полета, при което са пострадали над 326 000 пътници, по данни на авиокомпанията, цитирана от ТАСС. По изчисления на експерти протестната акция на пилотите струва на САС от 50 до 70 милиона крони (5,26 - 7,37 милиона долара) дневно.
От българското МВнР излязоха със специални препоръка за българите, които не могат да осъществят планиран предварително полет със скандинавските авиолинии утре. По информация на българското посолство в Стокхолм засегнатите пътници могат да изчакат да им бъде определен нов полет, да резервират билети за по-късна дата или да се откажат от полета, при което да им бъде възстановена стойността на закупените билети, съобщиха от пресцентъра на Външно.
В случай че пътниците изберат да изчакат да им бъде определен нов полет, процесът на резервация започва незабавно след като техният полет бъде отменен. Авиокомпанията изпраща СМС съобщение или имейл до пътниците, че полетът им е отменен и че ще им бъде резервиран нов полет.
Ако засегнатите клиенти изберат да резервират полет за по-късна дата, те трябва да се свържат с отдел „Обслужване на клиенти“ на САС, ако са закупили билета директно от авиокомпанията, или със съответното посредническо бюро.
Пътниците могат да се откажат сами от отменения полет, при което авиокомпанията ще възстанови стойността на закупените билети, след като регистрацията им бъде анулирана. Ако съответният полет е отменен или е закъснял най-малко с три часа и пътниците не желаят да пътуват, те имат право на възстановяване на сумата за закупения билет.
Гражданите имат право на възстановяване на сумата на издадения от САС билет и когато сами са резервирали нов полет, въпреки че САС им е предложил алтернативен полет с начален час не по-рано от 24 часа след отменения.
Ако пътниците са избрали пътуване с друго превозно средство (влак, автобус, наета кола) и Скандинавските авиолинии не са им е предложили алтернативен полет в рамките на 24 часа от отменения, авиокомпанията възстановява ценовата разлика между неизползвания билет на САС и цената на алтернативното пътуване.
Пътниците, чиито полети са отменени, имат право на пренощуване, храна, транспорт между летището и хотела и телефонни разговори при определени условия. Подробна информация може да бъде открита на интернет-сайта на авиокомпания САС.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.