Задължителен SafePass за всички работни места в Кипър

Задължителен SafePass за всички работни места в Кипър

На работа в Кипър – с ваксина или 72-часов тест. Новата по-строга разпоредба на здравното министерство, която се прилага от днес, е част от мерките срещу разпространението на коронавируса след силния скок на броя новозаразени през последните две седмици, достигнал почти 1000 случая на ден.

Задължителен за всички работни места в Кипър вече е коронавирусният „безопасен пропуск” (SafePass). Това означава, че всички заети в държавния и частния сектор, включително самонаетите, имат три възможности, за да извършват всекидневната си работа. Те трябва да са ваксинирани, или да са преболедували вируса през последните 6 месеца, или да представят отрицателен тест на всеки 72 часа, предава БНР. 

Още в началото на юли 11 големи работодателски и професионални организации в общо писмо до президента Никос Анастасиадис настояха да се въведе това изискване. Искането им е за да се предпази икономиката от ново затваряне. 

Най-голямата банка в страната – Банката на Кипър, още в началото на месеца разпореди задължително тестване на неваксинираните от персонала всяка неделя и сряда. Новата мярка е и своеобразен финансов лост за насърчаване на имунизацията.

От 1 август се спира предоставянето от правителството на безплатни бързи тестове и разходите за тях се поемат от изследвания. Така неваксинираните служители ще трябва да плащат за своя сметка по 2 теста седмично.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?