Изпитани техники как да си харчим парите така, че да сме по-щастливи
Парите не купуват щастие, те са само инструмент за реализиране на мечти и създаване на необходимите условия да прекарваме времето си сами или с други хора така, че да изпитваме положителни чувства.
Всички ги изкарваме - някои повече, други по-малко, но всички ги харчим и начинът, по който употребяваме това средство, може да ни донесе повече (или не) житейска удовлетвореност.
Без излишни претенции за оригиналност, авторите на онлайн изданието на сп. Entreprenuer припомнят накратко изпитани съвети и методи на мислене за това как да харчим парите си така, че да бъдем по-щастливи. Ето какво пишат:
Всъщност хората не искат да бъдат богати, те искат да бъдат щастливи.
Елизабет Дюн, Даниел Гилбърт и Тимъти Уилсън са убедени, че „ако парите не ви правят щастливи, значи вероятно не ги харчите по правилния начин”. Те разказват как смятат, че човек трябва да управлява парите си, за да бъде щастлив и да има богат откъм положителни усещания живот. В тази връзка казват следното:
Плащайте за повече преживявания и по-малко предмети. Материалните стоки се обезценяват. Споменът остава завинаги.
Използвайте парите си, за да помагате на другите. Често когато човек дари на някого или помогне за добра кауза се чувства по-удовлетворен отколкото ако е похарчил сумата егоистично.
Купувайте малки удоволствия, вместо крупни. Някои хора намират за особено трудно да спазват този принцип, защото за ежедневните си усилия (в работата или другаде) са свикнали да се възнаграждават с големи покупки и скъпи мащабни придобивки. Според авторите обаче честите награди, които човек си прави, с множество малки неща го карат да се чувства по-добре като цяло, отколкото дългоочакваната награда с нещо по-голямо и дори по-любимо.
Платете сега, но консумирайте малко по-късно. Това е съвет за щастие, който противостои на принципа на минутната радост и дълготрайното нещастие: Купи сега, изплащай по-късно. Нетърпението да опиташ това, което вече знаеш, че имаш, е положителна емоция. Дългът – силно отрицателна.
Внимавайте със сравнението при пазаруването. Някои от експертите смятат, че клиентите се чувстват най-удовлетворени след покупката когато са имали избор между 3 опции и са посочили една. При случаите, когато те започват да виждат повече и повече варианти за подобни стоки и сравняват все повече, се натоварват. Специалистите съветват: Изберете едно от три или едно от четири, купете го и не се обръщайте назад.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
КЕВР утвърди по-висока цена на природния газ за ноември
Енергетика |Окончателно: Студентите платена форма на обучение ще имат право на стипендия
Общество |Караджов: Целта ни е до края на 2026 г. България да стане пълноправен член на ОИСР
България |620 евро ще е минималната заплата през 2026 г., реши Съветът за съвместно управление
Политика |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Тръмп намали митата върху вноса от Китай до 47% след „невероятната“ среща със Си
Икономика |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.