Маркетинг уроци, които 8 лидери научиха в годината на пандемията

 Маркетинг уроци, които 8 лидери научиха в годината на пандемията

2020 г. беше година на предизвикателства на множество фронтове, от пандемията Covid-19 през протестите на расова несправедливост до силно оспорваните президентски избори в САЩ. Предприятията трябваше да се борят с бързи промени в поведението на потребителите и моделите на харчене, а много от тях трябваше да коригират своите модели. За да останат на повърхността, бизнес лидерите трябваше да се научат да търгуват успешно, докато се ориентират в тази странна нова среда. Група предприемачи споделят най-добрите маркетингови съвети, които са научили тази година. Ето някои ценни уроци, които те ще вземат със себе си през 2021 г.

Създайте ценно съдържание - Съдържанието се счита за „цар“ от години, но в ерата на отдалечената работа и социалното дистанциране хората консумират повече онлайн съдържание от всякога. Бизнесът трябва да се фокусира върху създаването на съдържание, което е ценно и подходящо за техните клиенти.

„Страхотното съдържание ще привлече аудиторията ви да посети уебсайта ви, а някои, ако не и повечето, в крайна сметка ще се нуждаят от услуга от вас или поне ще се сетят за вашия бизнес“, казва Алфредо Атанасио, съосновател на Uassist.ME.

Бъдете отворени за промяна - Тази година доказа, че дори най-добре заложените планове могат да бъдат хвърлени в безпорядък по всяко време, така че дръжте ума си отворен за промяна, казва Кевин Лейс, основател и главен изпълнителен директор на Leyes Media

„Установяването на бизнес идеи и строгото планиране за тях не означава, че те трябва да се извършват по този начин. Напротив, социалните сценарии могат да варират и да доведат до промени в тези планирани стратегии. Тези промени могат да бъдат положителни, ако се разглеждат от гледна точка на еволюцията и иновациите, и дори могат да предоставят възможност за промяна в компанията“, обяснява Лейс. 

Общувайте - Навременната комуникация е от най-голямо значение за бизнеса в момент, когато общественото здраве и социалният климат се променят често и бързо. Сайд Балхи, съосновател на WPBeginner, цитира примера с тазгодишните глобални блокировки.

„Стана критично за бизнеса да добавя информация в социалните медии и уебсайтове и да предоставя ресурси на своята аудитория. Колкото по-скоро можете да отговорите на клиентите си, толкова по-щастливи ще бъдат те. Така че, инвестирайте в персонал и инструменти, за да направите това възможно“, казва Балхи. 

Фокусирайте се върху изграждането на общност - Бек Бамбергер, основател на BAM Communications, напомня на бизнес лидерите, че хората купуват от тези, на които имат доверие. Но откъде идва доверието? Отговорът е общността.

„Общността, дори изпълнена виртуално, създава последователни взаимодействия, които след това изграждат доверие. Видяхме огромната сила на общността тази година чрез група от няколкостотин души, които сме отгледали в света на рисковите капитали чрез нашата група Slack“, казва Бамбергер. 

Използвайте видеоклип - 2020 г. накара професионалистите да разчитат повече на видеоконферентни разговори пред личните срещи на живо. Но не мислете, че вашето използване на видео е ограничено до Zoom конференции.

„Използвах видео във всички части на стратегията си за маркетинг и продажби. От Zoom срещи, през кратки Loom видеоклипове през Google Workplace до видеоклипове с текстови съобщения и открих, че това е най-добрият начин да поддържаме връзка“, казва Жан Гинзбург, основател и главен изпълнителен директор на JeanGinzburg.com. 

Бъдете съпричастностни - Всички са били засегнати от пандемията и други събития през 2020 г., така че в маркетинга и в живота е важно да покажете съпричастност към другите и техните обстоятелства, казва Дженифър Буонантони, главен изпълнителен директор на Press Pass LA и PPLA Social + PR.

„Хората искат да се приведат в съответствие с компании и марки, които са там за тях в добрите и лошите времена и които не са глухи за реалността, което преживяват“, добавя Буонантони.

Предложете решения на проблемите - Основните проблеми, пред които са изправени хората през 2020 г., са далеч от тези, с които са се сблъсквали само преди година. Бизнесът трябва да приеме, че дългосрочните, повтарящи се „болезнени точки“, на които са разчитали в своя маркетинг, са били променени по някакъв начин. 

„Covid-19 и икономическото прекъсване донесоха нови предизвикателства пред бизнеса, отключвайки нови възможности за компаниите, способни да се преместят бързо и предлагайки хибридни решения, които работят в краткосрочен план. Диференциацията е ключова през 2020 г.“, казва Марио Пешев, главен изпълнителен директор на DevriX. 

Фокусирайте се върху вашия клиент - Вашата стратегия трябва да се фокусира върху вашия клиент, казва Стефани Уелс, съосновател и технически директор на Formidable Forms.

„2020 г. донесе много предизвикателства пред света и много предприятия бяха силно ударени. Постоянното предоставяне на отлично обслужване на клиентите и поставянето на клиентите на първо място ще ги убеди да продължават да се връщат“, казва Уелс. 

Източник: inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ