Не се вглеждайте в проблема, а в решенията

Не се вглеждайте в проблема, а в решенията

Всеки ден предприемачите трябва да управляват хиляди въпроси и задачи, свързани с управлението на бизнеса им. Да останат в крак с нещата понякога може да бъде непосилно, а гледката на други хора, които привидно се справят с предизвикателствата с лекота, прави това още по-разочароващо. Каква е тяхната тайна? Както казва американският автор и мотивационен лектор Зиг Зиглар: "Проблемът е липсата на посока, а не липсата на време. Всички имаме 24 часа денонощие". 

Да можете да се съсредоточите е един от ключовете към успеха, но изисква повече усилия от просто да се съсредоточите върху поставената задача - въпреки че това е част от нея. Става дума за това да научите къде да поставите фокуса си. 

Първо, фокусирайте се върху това, което можете да промените, а не върху това, което не можете. Не можете да промените времето, икономиката или факта, че вашият топ продавач е отишъл да работи за конкурент. Това, което можете да промените, е вашият отговор на това. Всяко обстоятелство, колкото и обезкуражаващо да изглежда, идва с възможност, която чака да бъде открита. Съсредоточете се върху намирането му.

Трябва да се фокусирате върху минали успехи, а не върху минали неуспехи. След като извлечете уроците от провала, забравете за него. Фокусирането върху този минал провал само ще изтощи увереността ви и ще ви накара да се страхувате. Вашият фокус трябва да бъде върху успеха, а не върху това "да не се проваляте отново". Играете, за да спечелите все пак.

Уверете се, че фокусът ви остава върху това, което трябва да направите в този момент, а не върху съвкупността от всичко, което трябва да направите. Проучванията показват, че ако се фокусирате изключително върху едно нещо в даден момент, всъщност постигате повече, отколкото ако се опитвате да изпълнявате няколко задачи.

Измислянето на извинения защо се е случил проблемът (или, още по-лошо, фокусирането върху намирането на виновен) е пълна загуба на време. А фокусирането върху това "колко лош" е проблемът просто отнема енергията ви. Вместо това погледнете това предизвикателство право в очите и насочете вниманието си към създаването на решения.

Спрете да се разсейвате. Съобщения, имейли, обаждания, хора, които искат да чатят – колко време изяждат тези неща на ден? Колко стойност получавате от тях в сравнение с стойността, която бихте получили от действията, които трябва да предприемете вместо това? Ако не можете напълно да игнорирате разсейването си, насрочете ги за определени блокове от време през деня. Не им позволявайте да се намесват в моменти, когато трябва да се съсредоточите върху дадено действие.

Ако сте предали маркетинга си на някого във вашата организация, оставете го да работи спокойно. Ако сте предали счетоводството на счетоводител, оставете го да се погрижи за финансите ви. Да, този бизнес е вашето бебе и ще трябва да проследявате работата на другите вместо вас. Но след като се почувствате уверени в човека, на когото сте делегирали определени права, се съсредоточете върху това, което другите не могат да направят за вашия бизнес и което зависи само от вас.

За да успеете наистина като предприемач, трябва да сте сигурни, че давате на своите клиенти и клиенти повече, отколкото са очаквали и повече от всеки друг. Вашият фокус трябва да бъде върху тях, а не върху вас и собствения ви успех. В крайна сметка, колкото повече давате, толкова повече ще получите.

Всички имаме цели за това, което искаме. Но ако се съсредоточите върху "повече пари" или "повече продажби", без да сте кристално ясни защо искате тези неща, някъде по пътя ще се изчерпите. Когато се съсредоточите върху истинското си "защо" откривате, че ставате сутрин от леглото с почти неограничена енергия и вдъхновение.

Така че, запитайте се: "Къде насочвам фокуса си? Дали от това, което ще донесе успех, или от неща, които не ми служат?" Добрата новина е, че винаги можете да изберете къде да вложите усилията си. 

Източник: Криста Машор за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ