Златни правила за писане на електронна поща

Комуникацията в днешно време преминава основно през електронната поща. И въпреки че е забележително полезна и мощна, често вдъхва неувереност или се ползва по напълно погрешен начин от немалка част от хората. Ето някои основни правила, от редакторите на TIME, на които може да разчитате, когато работите с електронна поща.
Отговорете бързо. Има хора, на които може да се разчита да реагират незабавно на имейли, а такива, на които не може. Стремете се да бъдете от първите. Реагирайте бързо на имейлите, на всички. Отзивчивостта създава позитивна нагласа за обратна комуникация, при която вашият екип и колеги ще бъдат по-склонни да ви включат във важни дискусии и решения. Тези отговори могат да бъдат доста кратки, дори за да уведомите, че ще отговорите по-обстойно по-късно.
Избягвайте безполезната проза. Всяка дума е ценна. Бъдете ясни в отговорите си. Ако описвате проблем, ясно го дефинирайте. Ако е необходимо препрочетете и изтрийте ненужното.
Почиствайте постоянно вашата пощенска кутия. Когато отворите ново съобщение, имате няколко възможности: Да прочетете достатъчно, за да разберете, че не е нужно да го четете цялото, да го прочетете и да действате веднага, да го прочетете и да действате по-късно или да го прочетете по-късно. Маркирайте с флагчета или звезди, за да се оиентирате по-лесно.
Когато използвате функцията bcc (сляпо копие), попитайте се защо. Опитвате да скриете нещо, което по принцип е контрапродуктивно и потенциална заплаха в културата на прозрачността. Или копирайте лицето открито или изобщо не го копирайте.
Не крещете. Ако трябва да го правите изобщо, направете го лично.
Улеснете проследяването на отговорите. Когато изпращате бележка до някого, която искате да проследите, копирайте себе си, след което маркирайте бележката с "follow up". Това улеснява намирането и проследяването на нещата, които не са свършени.
Помогнете си в бъдещо търсене на неща. Ако получите нещо, което смятате, че може би ще искате да си спомните по-късно, препратете го към себе си заедно с няколко ключови думи, които описват неговото съдържание. Помислете си, как ще го откриете по-късно. Това удобство не важи само за имейли, но и за важни документи.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
В един уикенд: Филм за Тейлър Суифт и нейн албум едновременно заеха челни места в класациите
Бизнес |Надпреварата за позиция номер 2 в ЕЦБ ще повлияе на търсенето на наследник на Лагард
Финанси |Микропредприятията могат да обменят до 10 000 евро пет дни преди 1-ви януари 2026 г.
Финанси |Какво ще се случи с капиталовия пазар след приемането на еврото?
Финанси |Автомобилният гигант Stellantis инвестира 10 милиарда долара в САЩ
Икономика |Навици за постигане на висока емоционална интелигентност
Техники за успех |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 6 до 12 октомври
Хороскоп |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |На днешната дата, 6 октомври. Имен ден празнуват Тома, Томислав и Томислава
На днешната дата |Мощен циклон навлиза в Гърция. У нас се чакат обилни валежи, особено по морето
Свят |Пореден случай: Бившият директор на руското издателство "Правда" загина след падане от прозорец
Общество |Над 300 000 души са засегнати от кризата с боклука в столичните райони "Люлин" и "Красно село"
Политика |

Коментари
Няма въведени кометари.