Любимият шеф
Да си успешен лидер означава да си добър в това, което правиш и да си почтен. Но преди всичко става въпрос за способността ви да създавате здравословни взаимоотношения с други хора, особено с тези, които работят за вас. Като предприемач на Вас се гледа по различен начин, отколкото когато сте били мениджър или колега на традиционна работа. Превъзхождате в това да извлечете максимума от успеха на компанията и за служителите ви е по-лесно да повярват, че имате по-голям интерес към бизнеса, отколкото към тях. Успехът ви е от първостепенно значение, но не бива да го постигате за сметка на взаимоотношенията с тези, от които той зависи. Обърнете внимание на тези съвети, за да станете такъв шеф, когото всички служители обичат и уважават.
Не се отнасяйте към хората като към транзакции
Преди няколко години, в първата ми истинска работа извън колежа, бях щастлив да имам собствен асистент. Тя беше много способна и компетентна жена и много я харесвах. Един ден, докато клиент беше на посещение в офиса ми, направих наивната грешка, представяйки я да кажа: "Това е Тери. Тя работи за мен". Отговорът на Тери би ми послужил по-добре насаме, но нейната теза беше много вярна: "Работя с теб, не за теб". Нямах намерение да я пренебрегвам с думите си, но те предполагаха, че Тери е средство, а не цел, и също че съм над нея, разказва Марк Санборн, президент на Sanborn & Associates Inc. за entrepreneur.com.
Помислете внимателно за начина, по който назовавате и се обръщате към служителите си. Фокусирайте се върху реципрочността - потърсете начини, по които те могат да постигнат своите лични и професионални цели, като същевременно ви помагат да постигнете своите. Проявете признателност към тези, които доброволно са решили да работят за вас.
Инвестирайте в тези, които оценявате
Основният тест за това колко цените една връзка е колко време, интерес и подкрепа сте готови да инвестирате в нея. Вместо да попитате "Какво направихте за мен напоследък?" Обърнете въпроса и се запитайте какво сте направили напоследък за тези, които наистина цените.
Ето начин да инвестирате, за да генерирате по-високи дивиденти: Идентифицирайте потенциала на служител, който той или тя все още не е признал. Хората често са слепи за собствените си способности и потенциал и добрите лидери не само разпознават тези скрити силни страни, но и помагат на хораха да ги развият.
"Преди много години моят офис мениджър прекарваше повече време в нашия уебсайт и технологични платформи. Един колега беше домакин на събитие в Лас Вегас, за което знаех, че ще даде информация на член на моя екип за подобряване на тези области. Отиването в Лас Вегас за събитието беше допълнителен разход, но с удоволствие платих за семинара и пътуването. Когато се върна, тя беше по-добре подготвена за работата и мотивирана, че съм готов да платя за нейния успех", казва Марк Санборн.
Включете се, но знайте границите си
Можете да работите в един и същ офис с едни и същи хора всеки ден и пак да отсъствате, защото сте прекалено потопени в собствените си проблеми. Политиката на отворени врати не означава нищо, ако не обърнете внимание на този, който ви посещава.
Как можете да направите това? Поставете си точка за "чекиране" с всеки служител всеки ден. Това означава да зададете обикновен, но честен въпрос: "Как вървят нещата?".
Слушайте и ако е необходимо намерете информация, която можете да използвате, за да помогнете на служителите си. Научете се да разпознавате разочарованията, които те изпитват, възможностите, които са намерили, и оценете тяхната енергия и ангажираност за работа. И още, дайте на хората свободата да постигат най-добрите резултати по свой собствен начин.
Покажете своята благодарност
"Чувал съм множество оплаквания от служители, че се чувстват омаловажавани от шефа си, но никога не съм чувал някой да се оплаква, когато са признати или наградени твърде много. Никога не съм разбирал защо много шефове и предприемачи се страхуват да дадат устно признание. Не се страхувайте да прекалявате. Ще се свържете с хората по-дълбоко, когато разпознаете най-доброто в тях", съветва Марк Санборн.
Ето един мощен начин да покажете признателност: Когато получите отзиви от клиенти за някой от вашия екип, който се е справил чудесно, поискайте разрешението му да го запишете. След това пуснете записа на следващата среща с вашия екип. В изразяването на клиент има повече сила, отколкото просто да го направите сами.
Успешното развитие на бизнеса ви означава да направите всичко възможно, за да сте сигурни, че екипът ви иска да работи добре за вас. Това означава да се свържете със служителите по смислен начин.
Източник: Марк Санборн, президент на Sanborn & Associates Inc. за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.