Критичните грешки, които могат да съсипят вашата кариера
Ако сте като повечето хора, вероятно се случва да ви връхлита страх, че може да допуснете голяма грешка по време на работа.
Не става въпрос за някаква минимална неточност или невинен гаф, а за грешка от типа, която ви превръща в "медийна сензация" или пък ви засрамва пред всичките ви колеги.
Едно подобно объркване може да бъде много смущаващо и да ви накара да се чувствате неловко, но благодарение на множеството „аварийни“ системи, за повечето модерни работни места, тези случки са се превърнали в рядкост.
Грешките, от които трябва да се страхувате са от друг тип. Те не са гръмки и шумни, не са впечатляващи и интересни. Тези грешки се развиват бавно, понякога твърде бавно, за да бъдат забелязани.
Това са 12 от най-лошите грешки, които може да допуснете на работа.
1. Карате по инерция
Може би сте прекарали няколко години в една компания и вече се чувствате комфортно на работното си място. В това няма нищо лошо, освен ако не сте спрели да полагате усилия, заблудени от идеята, че няма как да изгубите поста си.
Може да мислите, че никой не забелязва и, че няма кой да ви обърне внимание, но грешите. Вместо да влагате енергията си в криене и спотайване, насочете силите си към реална работа и труд. Това също ще бъде забелязано.
2. Губите от поглед по-голямата картина
Понякога, най-амбициозните и отдадените хора се изгубват в собствените си проекти, планове и стратегии, изпускайки от поглед по-голямата картина. Когато си постоянно затънал в детайли и подробности, трудно може да си позволиш да направиш крачка назад и да погледнеш нещата през по-широка призма. Важно е да опитате, защото има голяма опасност да канализирате всичките си усилия в погрешна посока.
3. Мислите, че "тревата в чуждия двор е по-зелена"
Има служители, които никога не спират да проверяват условията, предлагани от конкурентните фирми, а в някои случаи и от други сфери на бизнеса и индустрията, в търсене на нещо по-добро. Може да намерите по-добро предложение, а може и да не успеете.
Проблемът тук е, че си изграждате имидж на човек, който не се интересува особено от своята професия и от компанията, за която работи, а това не се харесва на работодателите. Ако наистина мислите, че може да намерите по-добро предложение някъде другаде, подходете стратегически и направете обстоен анализ на плюсовете и минусите, съпъстващи ваше преместване.
4. Разчитате на остарели познания и умения
Особено днес, когато технологията напредва толкова бързо, от изключително значение е да сте в крак с времето и да сте запознати с последните новости и иновации в бизнеса. С напредването на възрастта става все по-трудно да се състезавате наравно с по-младите ви колеги, което означава, че трябва да отделяте още повече време за развитието и поддържането на вашите умения.
Все пак, не искате да бъдете известен като човек, който не може да се справя със задачите. Потърсете допълнително обучение, четете книги и създайте стабилна професионална мрежа от контакти, или с други думи, направете всичко необходимо, за да се задържите на гребена на вълната.
5. Не вярвате в себе си
Как може да очаквате вашият шеф, колега или клиент да вярва във вас, ако самият вие не го правите? Направете всичко по силите си, за да заздравите самочувствието си и отново да повярвате в собствените си възможности. Изхвърлете всички негативни мисли от съзнание си и се концентрирайте върху вашите силни страни, таланти и способности.
6. Изгаряте мостове
Изкушаващо е да кажете „Аз съм дотук!“, когато нещата не вървят по план. Напускането може да ви накара да се почувствате по-добре за момент, но в крайна сметка ще ви струва скъпо в бъдеще. По-добре е да останете и да опитате да обърнете ситуацията във ваша полза. Дори и в крайна сметка да не успеете, репутацията на упорит и отговорен човек е далеч по-добра от тази на страхливец и дезертьор.
7. Не вярвате на интуицията си
Айнщайн е казал, че всяко негово велико откритие се е случило, когато той е обръщал гръб на здравия разум. Ако не се доверявате на собствените си инстинкти, вие се откъсвате от един мощен източник на креативност и иновации.
8. Хабите енергията си за грешните неща
Лесно е да попаднете в професионалния водовъртеж, при който вечно сте заети, но не сте продуктивни и работите здраво, но не постигате нищо значимо. Не гонете блясъка и звездите, а запазете фокуса си върху проектите, които ще ви донесат най-големи ползи и ще помогнат за растежа на вашата организация.
9. Подценявате се
Не се страхувайте да показвате, че знаете колко струвате. Поискайте повишение и увеличение на заплатата, когато сте го заслужили. Бъдете искрен и великодушен към останалите, за да не изглеждате арогантен.
10. За вас чашата винаги е наполовина празна
В най-силните фирмени култури няма място за песимисти, които подчертават единствено негативите и неуспехите по време на работа. Това не означава, че трябва да пренебрегвате проблемите, напротив, концентрирайте вниманието си в намирането на решения и в поддържането на позитивна нагласа.
11. Търсите нова длъжност в работно време
Не се излагайте. Нищо в офиса не остава скрито за дълго, в това число и сайтовете, които посещавате по време на работа. Малко са нещата, които могат да навредят повече на вашата репутация. Не поемайте този риск.
12. Вярвате, че работата ви е вечна
Всяка работа може да приключи във всеки даден момент и по всевъзможни причини, много от които не зависят от вас. Давайте най-доброто от себе си в настоящата ви работа, но бъдете готов да се възползвате от друга възможност, ако се случи най-лошото.
Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, за Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.