След всяко падение следва възход
Всеки ден, милиони хора по целия свят са подложени на най-различни изпитания и премеждия.
Изправени пред трудни времена, често чувстваме огромна болка, било то на духовно, психическо, емоционално или физическо ниво.
Понякога, най-тежките моменти са толкова непоносими, че ни се иска просто да се предадем и да зарежем всичко.
Има обаче и друг начин, по който човек може да гледа на всички тези предизвикателства.
Може ли да си представите, че вместо преграда, която ограничава вашия прогрес, предизвикателството, което ви мъчи от дълго време, всъщност е трамплин, който може да ви изстреля към невъобразими висоти и да ви помогне да реализирате вашите най-съкровени желания и мечти.
С годините осъзнах, че всички предизвикателства , пред които се изправях, както личения си живот, така и в моята кариера, ми даваха нужната мотивация и устрем, за да достигна по-високо ниво на развитие.
Аз вярвам в едно много просто универсално правило: След всяко падение следва възход!
Възприемането на тази идея може изцяло да промени вашия мироглед и начина, по който правите бизнес. Важно е да осъзнаете, че постигате успех не въпреки и напук на всичките препятствия, а благодарение на тях.
Много често, именно в най-тежките и трудни моменти, човек успява да събере мислите си и да намери вътрешна воля и стремеж, който дори не подозира, че притежава, за да стане по-силен и уверен, откогато и да било.
За да постигнете успех в бизнеса са нужни огромни усилия и отдаденост. Работата е една ежедневна битка, в която колкото по-усърдно и по-здраво работите, толкова по-големи успехи постигате.
Всеки успешен стартъп и голяма компания имат истории за привидно непреодолими препятствия, тежки спънки и огромни провали, които са ги накарали да променят своите продукти или в някои случаи дори цялата фирмена идентичност на компанията, за да достигнат до най-високите нива в бизнеса.
За да направите голям скок, първо трябва леко да се дръпнете назад и да се засилите към старта.
От личен опит и наблюдения, мога да кажа, че всеки значим скок в развитието на моята фирма идваше след голямо препятствие, което аз и моят екип трябваше да преодолеем.
Ето и няколко примера:
Веднъж се опарих от моите взаимоотношения с един от най-големите ми клиенти, в началото на моята професионална кариера. По това време предлагах услуги, както в сферата на връзките с обществеността, така и в тази на бизнес развитието. След тази случка осъзнах, че искам да се съсредоточа само върху PR дейността.
Едва след като изгубих няколко клиента, успях да разбера, че трябва да се насоча към технологичната ниша. След това, фирмата започна да се специализира и да гради своята репутация в сферата на технологиите.
Изгубихме доста клиенти преди компанията да се превърне от консултантска фирма в малък бизнес. Загубихме още една група, точно преди да се разраснем до компания от средно голямо ниво. Тези скокове в развитието се дължаха до голяма степен на онзи тип загуби, които ни накараха да се прегрупираме и да внесем нова енергия и фокус в нашата работа.
Съвсем наскоро, нашият уебсайт беше хакнат. Този инцидент, в крайна сметка, стана причината за подновяване на нашата маркетингова програма, което се оказа от изключително стратегическо значение за бъдещия растежа на организацията.
Както се казва, най-тъмно е преди зазоряване.
Виждал съм този модел да се повтаря отново и отново. Урокът е никога да не се отчайваме, когато ударим дъното. Вместо това, използвайте ситуацията като нова възможност, която да ви изстреля към висоти, които не сте си представяли, че може да достигнете.
Зак Кътлър, основател и изпълнителен директор на Cutler PR, за Entrepreneur.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.