Електрически самолет прекоси за първи път новозеландския пролив Кук

Електрически самолет прекоси за първи път новозеландския пролив Кук

Електрически самолет прекоси за първи път новозеландския пролив Кук

Електрически самолет за първи път прелетя над новозеландския пролив "Кук". 40-минутният самостоятелен полет на пилота Гари Фрийдман с двуместен електрически самолет стана факт 101 години, след като за първи път човек прелетя с традиционен самолет над водното пространство, разделящо двата основни новозеландски острова в южната част на Тихия океан, предаде Асошиейтед прес.

Целта на днешния полет бе да прикове вниманието върху възможностите за по-екологичното летене и той бе планиран така, че да съвпадне с откриването на ключовата среща а върха на ООН за климата в шотландския град Глазгоу, отбелязва БТА.

Според представители на международното летище в Уелингтън това може да е най-дългото разстояние, изминавано досега с електрически самолет над водно пространство. "Това е много вълнуващ ден за летището. Ден за поставяне на световен рекорд", каза говорителката на аерогарата Джена Ребърн. 

Фрийдман разказа, че денят е започнал лошо с проливен дъжд в точката на излитане близо до град Бленхайм. След като забавило полета с 15 минути, времето обаче се оправило достатъчно за излитане и скоро след това станало съвсем слънчево над океана. Фрийдман сподели, че е бил в екстаз, когато се е приземил и техниката е работила по-добре, отколкото се е надявал. "Батерията все още е на 40 процента. Почти можехме да летим и обратно", каза той. 

 

49-годишният Фрийдман, основател компанията ИлектрикЕър (ElectricAir), заяви, че отдавна е пламенен привърженик на опазването на околната среда и идеята се родила, докато мислел колко е нелепо да караш електрически автомобил, а да летиш със самолет с керосин. Фрийдман пътувал до Словения, за да купи самолета Пипистрел Алфа Електро (Pipistrel Alpha Electro), а след това трябвало да преодолее редица ограничения, наложени от авиационните регулатори на Нова Зеландия, за да получи разрешение да лети с него. 

Машината тежи по-малко от 400 килограма и издава много по-малко шум от традиционен самолет. За пътуването от 78 километра Фрийдман е летял на едва 305 метра над морското равнище и с относително бавната скорост от 130 километра в час, за да запази заряда на батерията. Фрийдман сподели, че му отнема около час, за да зареди изцяло летателния апарат. Максималната продължителност на полета също е около час и той използва машината основно за обучение на пилоти. 

"Международното летище в Уелингтън се подготвя за редовни полети на кратки разстояния на 12-местни електрически самолети, които ще започнат след около пет години. Електрическата технология все още не е достатъчно напреднала, за да захранва големи пътнически самолети, но биогоривата и водородът вероятно ще предоставят по-екологични алтернативи в бъдеще", каза говорителката на аеропорта. 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ