ЕС иска повече усилия срещу дезинформацията от технологичните компании
Две години след като се съгласиха със саморегулиращ се кодекс за справяне с дезинформацията, Facebook, Google, Twitter и други технологични компании трябва да се постараят повече, за да бъдат по-ефективни. Това заявиха от Европейската комисия днес, цитирани от „Ройтерс“.
Фалшивите новини, свързани с пандемията от COVID-19, увеличиха призивите към социалните медии да бъдат по-проактивни в разрешаване на проблема.
Редица марки се присъединиха към кодекса през 2018 г., в опит да избегнат строги регулации от ЕС, сред тях са и Microsoft, Mozilla и TikTok. Според доклад на комисията обаче той има няколко недостатъка след първата си година на експлоатация.
„Те могат да бъдат групирани в 4 общи категории: непоследователно и непълно приложение на кода в платформите и държавите членки, липса на единни дефиниции, наличие на няколко пропуски в обхвата на ангажиментите на кода, както и ограничения, характерни за саморегулиращия се характер на кода“, се казва в доклада.
За повече действия призова Вера Йоурова, заместник-председател на Еврокомисията с ресор ценности и прозрачност. „Тъй като ставаме свидетели и на нови заплахи и участници, настъпи моментът да задълбаем и да предложим нови мерки“, коментира тя.
ЕС има готовност да предложи и нови правила под името Закон за цифровите услуги до края на годината, които ще увеличат отговорностите на социалните медии по отношение на съдържанието в платформите им.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.