Огромен срив на акциите на Meta изтри 200 мрлд. долара от капитализацията на компанията

Огромен срив на акциите на Meta изтри 200 мрлд. долара от капитализацията на компанията

Огромен срив на акциите на Meta изтри 200 мрлд. долара от капитализацията на компанията

Технологичният гигант Meta разтърси инвеститорите в сряда, след като публикува разочароващ финансов отчет за последното тримесечие, включващ рядък спад на печалбата, причинен от затрудненията в рекламния бизнес и големите разходи на компанията по проекта за т.нар метавселена, предаде Си Ен Ен.

Компанията, която преди бе известна като Facebook, отчете нетна печалба от 10,3 млрд. долара за последните три месеца на миналата година, което представлява спад от 8% спрямо същия период на предходната година и е под прогнозите на анализаторите.

Тази загуба идва в момент, в който компанията прави сериозни инвестиции в технологии за виртуална (VR) и добавена реалност (AR), за които се надява, че ще й помогнат за изграждането на метавселената -  виртуална среда, в която хората ще могат да взаимодействат помежду си посредством аватари. Компанията регистрира загуба от над 10 млрд. долара за годината от отделите си за AR и VR.

В резултат на тези данни акциите на Meta се сринаха с близо 23% в следборсовата търговия, изтривайки около 200 млрд. долара от пазарната капитализация на компанията.

В същото време промените в настройки за поверителност в операционната система iOS на Apple се отразиха негативно на способността на Meta да събира данни за своите потребители и съответно да предоставя по-прецизирани реклами. Въпреки това рекламният бизнес на компанията, който отговаря за 99,5% от общите и приходи, е нараснал с 20% на годишна база през четвъртото тримесечие до 32,6 млрд. долара.

Общите приходи на компанията за 2021 г. са достигнали 118 млрд. долара, преминавайки границата от 100 млрд. долара за първи път в историята.

Meta също така даде по-слаби прогнози за следващото тримесечие. За първите три месеца на 2022 г. компанията на Зукърбърг очаква ръст на приходите между 3% и 11% на годишна база заради затрудненията в рекламния бизнес.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ