Рекламодателите намаляват инвестициите в платформата на Apple

Рекламодателите намаляват инвестициите в платформата на Apple

Новата политика за поверителност на Apple, пусната с iOS 14.5, принуждава приложенията да искат разрешение за проследяване на потребителите и да бъдат по-прозрачни за това как те използват техните данни. Решение, което предизвика недоволството на компании, специализирани в онлайн маркетинга и рекламата, сред които и гиганти като Facebook.

Повечето обаче нямат друг избор, освен да приемат новото статукво, от страх да не загубят толкова важна част от пазара като потребителите на iPhone. Въпреки че имаше опити да се заобиколят тези ограничения, те не бяха успешни, пише eleconomista.es. В Китай, например, създадоха нова система за проследяване, но реакцията на Apple беше толкова брутална, че блокира приложенията, които я използваха.

Фактът, че разработчиците са преминали през обръча на Apple, обаче не означава, че нищо не се е променило. Първите проучвания показват, че по-голямата част от хората не искат да бъдат проследявани. Фирма Branch Metrics заявява, че само 33% от потребителите са се съгласили да бъдат проследявани в менюто, което се появява при първото стартиране на приложение.

В резултат на това приложенията получават по-малко данни. Това от своя страна влияе върху качеството на показваните реклами и следователно върху тяхната ефективност, мотивирайки рекламодателите да бягат.

Според доклад в The Wall Street Journal рекламодателите вече намаляват инвестициите в платформата на Apple и я увеличават в големия й конкурент Android. Данните идват от измервателната компания Tenjin Inc, която показва, че харчовете за реклами за приложения за iOS през месец юни са спаднали с една трета. От друга страна, разходите за приложения за Android са нараснали с 10% за същия период.

Запитани за промяната, една от причините, представени от дигиталните рекламодатели, е липсата на "подробни данни", които правят рекламата в iOS по-ефективна. Цената за реклама е висока, но компаниите смятат, че това е оправдано от качеството на рекламите, които са се показали на целевата аудитория.

Сега това вече не е възможно или поне не със същата прецизност. Ако потребителят е поискал да не бъде проследен, той няма да спре да вижда реклами, но сега може да не е толкова заинтересован от тях. Те може да са от продукти, които не са свързани с последното му търсене или страниците, които той е посетил. Основната причина хората да позволят да бъдат проследени е именно, защото по този начин те могат да открият продуктите и услугите, от които наистина се нуждаят.

Безспорно е, че поверителността на потребителите се е подобрила с тази мярка на Apple. Но като я внедри, компанията направи своята платформа много по-малко привлекателна за индустрията, а също и за потребителите. Това е труден баланс и засега Android може да е най-големият победител. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Размяната на удари между Израел и Иран навлиза в шестия ден, Тръмп призовава за „безусловна капитулация“ на Техеран
ОИСР: България може да загуби над $400 млрд. заради слабите резултати в образованието
Митове и реалност: Ще загуби ли България суверенитета си, влизайки в еврозоната?
ЕК ни предава на съд заради правилата срещу разпространението на терористично съдържание
Близо 150 евакуирани от Израел пристигнаха у нас. В групата са и 89 българи
Как AI замърсяването може да провали бъдещето на интернет?
Новата икономика: Огромното съкровище на най-младата държава в Азия
Бизнес перспективи: Превръща ли се петролът в твърде рисков актив?