Властелинът на виртуалния свят

Властелинът на виртуалния свят

С възхода на Facebook Марк Зукърбърг постепенно разшири портфолиото си от социални мрежи, създавайки нови, или чрез стратегически придобивки на вече развиващи се такива. В резултат на тези ходове към юли 2020 г. контролираните от него платформи имат общо 6.98 млрд. потребителя в глобален мащаб, сочат данни на платформата BuyShares. Съотнесено към реалния брой население на планетата, което към днешна дата е над 7.8 млрд. души, това прави Зукърбърг абсолютният властелин на света във виртуален мащаб. 

Водеща в списъка с най-много ползватели продължава да е Facebook, която се използва от над 2.5 млрд. по света, следвана от друга притежавана от Зукърбърг платформа – WhatsApp, която има над 2 млрд. души.

[[{"fid":"358823","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":598,"width":755,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Общият брой на потребителите в приложенията на предприемача се доближава на този до всички останали социални мрежи в топ 15, взети заедно.

[[{"fid":"358824","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":243,"width":660,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Важно е обаче да се отбележи, че обикновено един човек използва по няколко социални мрежи, следователно има и няколко акаунта, като с всеки от тях се класифицира като отделен потребител, но дори и вземайки предвид този факт, цифрата продължава да е внушителна.

Състезанието с конкуренцията

Въпреки доминацията си, Facebook е изправен пред жестока конкуренция. Например YouTube се радва на над 2 млрд. потребителя, а за социалната мрежа това представлява заплаха, тъй като все тепърва ще търси достоен продукт, с който да предизвика платформата за видео споделяне.

Същевременно бързо набира скорост и китайската TikTok, която доминира над корпорацията на Марк Зукърбърг, когато става дума за поколението Z като таргет аудитория, тъй като по-добре отговаря на навиците и предпочитанията на най-младите. В отговор Facebook лансира подобна платформа на име Lasso, която закри в началото на юли.

Спасение в това отношение социалната мрежа може да открие в евентуалната забрана на TikTok на територията на САЩ, която президентът Доналд Тръмп предупреди, че ще наложи, ако компанията майка ByteDance не продаде бизнеса си в страната на американска компания. Този ход може да се разглежда и като ответен удар на Щатите към Китай, която забрани водещите американски социални мрежи. Чрез навлизането си в азиатската страна с население от над 1 млрд. души Facebook има огромен потенциал да запази позициите си на доминираща сила. До момента обаче опитите на Зукърбърг в тази посока са неуспешни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Главнокомандващият Въоръжените сили на Украйна: Русия изпраща по 9000 допълнителни войници на месец
Здравното министерство на САЩ спира финансиране от 500 млн. долара за РНК ваксини
Кремъл определи като „конструктивни“ продължилите 3 часа разговори между Путин и Уиткоф
Правителството одобри създаването на "Магазин за хората"
Германия подготвя фонд от 100 милиарда евро за инвестиции в стратегически активи
Истинската причина за прегаряне, за която никой не говори
Австралия препоръчва ефективен метод за намаляване на консумацията на алкохол
Производител на дрехи отчете скок на акциите си след като Тръмп похвали спорна реклама на джинси