Тема БРОЙ /// Мениджър 11/2025
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Детското внимание като бизнес актив
Детското внимание е ресурс. Така казано, не звучи много добре, нали?
Детското внимание като бизнес актив
Детското внимание е ресурс. Така казано, не звучи много добре, нали?
Изключително трудно е да се определи какъв е пазарът на продукти и услуги, насочени към деца по света – включително заради скритите разходи от манипулативни практики, на които ще обърнем внимание. Различни източници го оценяват в мащаба на стотици милиарди долари годишно, като тук изключваме преките разходи за отглеждане на едно дете, като храна, дрехи, здравеопазване.
Децата обаче са живи хора и като такива имат необходимости и предпочитания за задоволяване, заради които съществува и винаги е съществувала огромна бизнес ниша. В това няма нищо лошо. Деликатният момент в случая е твърде тънката граница между етичните практики и неволната или съвсем съзнателна манипулация. Живеем в свят, в който младите хора с неизграден опит и тепърва формиращи се инстинкти се сблъскват с все по-нарастващите възможности за профилиране и достъп до личното пространство, давани от онлайн инструментите.
Онлайн свят
В две актуални проучвания на Ofcom (британският държавен орган за регулиране на медийната среда) се посочва степента на излагане на подрастващите на онлайн среда. Според тях то започва още на възраст около 3–5 години, като 96% от децата между 6–7 години са имали вече допир с интернет. При възра...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|

Ключови думи
деца
онлайн маркетинг
манипулация
луутбоксове
in-app покупки
инфлуенсъри
социални медии
персонализация
когнитивно развитие
етика
Петър С. Стоянов