Brexit: Спадът на лирата е много изгоден за британския туризъм

Икономическото въздействие на Brexit остава неясно, но представителите на британския туристически сектор вече потриват ръце: те са убедени, че силният спад на британската лира ще привлече чуждестранни посетители, пише Франс прес.
"Това, че лирата е по-слаба, е нещо много хубаво за туристите, тъй като Лондон е скъп град", възкликва Шарлот, френска студентка от Тулуза, дошла в Лондон за уикенда при приятели.
"Резервирахме пътуването преди резултатите от референдума, така че това е приятна изненада", допълва тя, наредила се на опашка пред музея с восъчни фигури на Мадам Тюсо, една от най-известните атракции в столицата.
Лирата се обезцени с над 10 процента към долара и еврото след референдума на 23 юни, когато британците избраха да напуснат Европейския съюз. Това излизане (Brexit) ще отнеме време и ще изисква продължителни преговори с Брюксел, но финансовите пазари вече направиха изводи от изненадващото решение, наказвайки лирата - за радост на представителите на туризма в кралството, отбелязва АФП.
Мариола от осем години държи щанд за закуски и разхладителни напитки пред Мадам Тюсо. Търговията й винаги е вървяла добре заради привилегированото разположение, но през последните седмици тя забелязва леко подобрение: "Бих казала, че бизнесът е малко по-добре, хората вероятно харчат по-лесно от обикновено", обяснява тя.
Целият туристически сектор е оптимистично настроен: според статистическата компания ФоруърдКийс (ForwardKeys), специализирана в сектора на пътуванията, Великобритания има увеличение от 4,3 процента на годишна основа на пристигналите чуждестранни туристи през четирите седмици след референдума.
Организацията ВизитБритън (VisitBritain), натоварена със задачата да популяризира туризма във Великобритания, съобщи, че въпреки Brexit 65 процента от хотелиерите и хазяите имат голяма увереност за летния сезон и определят като много добър броя на предстоящите резервации.
"Мисля, че туризмът е един от секторите, които биха могли настина да спечелят от промените, свързани с Brexit. Трябва да се възползваме от тази възможност", казва ентусиазирано Патрисия Йейтс, директор по стратегиите на ВизитБритън.
Директорът на Британската асоциация по гостоприемство Уфи Ибрахим посочва, че след Brexit има пик в търсенето на туристически посещения във Великобритания, отчасти благодарение на слабата валута.
По данни на онлайн платформата за краткосрочно наемане на жилища Еърбиенби (Airbnb) Лондон, един от трите градове с най-много резервации, не е загубил нищо от привлекателността си за чуждестранните летовници. Напротив, екскурзианти от над 164 националности са избрали да отидат там след Brexit.
Източник: БТА
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Вашингтон спря финансирането на 139 чуждестранни програми за 215 млн. долара, сред които и в България
Свят |Фериботните билети в Гърция няма да поскъпват за лятото
Свят |САЩ заплашиха Китай с мита до 245%
Икономика |Президентът на Италия влезе в болница
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.