Пандемията промени изискванията на премиум туристите

Пандемията промени изискванията на премиум туристите

Идеята за лукса се е променила. Вече не става въпрос за притежаване на скъпи предмети и показване на  това, което някои могат да имат, а други не. Сега луксът е близо. Поне така смята директорът на Международната туристическа група (ITG) в Испания Крис Померой, пише cincodias.elpais.com. 

"Това, което търсят, е опитът, а не непременно притежаването на този опит. Има хора, които обичат да носят луксозен часовник, но не е нужно да го притежават, все пак имаме и други варианти като отдаване под наем и споделяне на артикули", обяснява Померой. 

Според ръководителя на звеното за поддръжка на Генерална дирекция Turespaña Маги Кастелторт, това, което може да е луксозно преживяване за човек от определена държава, може да означава нещо различно или просто да е опит от средната класа за човек от друга дестинация. "И хубавото на Испания е, че можем да адаптираме тези различни вкусове към лукса", казва Кастелторт, обръщайки внимание на необходимостта от персонализиране на услугата, за да се съсредоточи тя върху нуждите и очакванията на клиентите.

Но въпреки че всеки турист има различни очаквания, има определени модели, които се повтарят. Луксозният туризъм е спаднал с 54% през 2020 г. поради пандемията. Смята се обаче, че тази година възстановяването ще бъде 26%, а до 2023 г. цифрите ще бъдат същите като през 2019 г. Това, което няма да се повтори, ще бъде това, което тези туристи с висока стойност търсят. 

Проучванията, проведени от Международната туристическа група (ITG) в Испания след здравната криза, показват, че приоритетите на пътуващите, които харчат над 30 000 евро за почивките си, са се променили. Най-важното за тях сега са здравето и хигиената. На второ място са новите преживявания. Хората с най-високи доходи пък търсят нови преживявания, които не е задължително да са свързани с почивка и релаксация. Те търсят нещо различно и там подходът трябва да бъде творчески, коментира директорът на групата Крис Померой.

За ръководителя на глобалната група за развитие на марката в The Red Sea Development Company, Трейси Ланца, този опит трябва да бъде свързан с устойчивостта. По думите му, хората искат да почувстват, че допринасят за местната общност и да знаят, че не вредят на планетата. И последното проучване на ITG го доказва. За 35,8% от туристите, които харчат най-много в дестинации, природата и дейностите на открито са по-ценни от културата (31,6%), големите градове (28%) или уелнес и спа центровете (25,5%). В допълнение, 21,9% от туристите на високо ниво са участвали в някои селски или общински туристически дейности на последната си ваканция, за разлика от само 9,5% от пътуващите, които са похарчили по-малко. Според Кастелторт това има връзка с ключова дума за премиум туристите: наследство. "Ако сте богат човек, искате да оставите наследство, така че всички да си спомнят, че сте направили нещо добро за общността", признава той.

Къде луксозните туристи ще харчат парите си след Covid-19? 

В това желание за ново изживяване гастрономията е едно от главните действащи лица и освен това е едно от финансовите пера при пътуването, за което се харчат най-много пари. И все пак тазгодишните резултати се различават от това, което може да се очаква от турист с възможността да избере ресторанта, който иска. "Вълнуващи преживявания за хранене", на №8 в списъка, са по-мотивиращи за пътуването, отколкото "добра вечеря" в изискан ресторант, която остава на позиция №12.

"Най-важното е да имате автентично гастрономическо изживяване, което те не могат да имат у дома и не е задължително да са в качествен ресторант. Звездата на Мишлен е страхотна визитка и е голяма атракция за луксозния туризъм, но същите тези хора, които днес посещават ресторант с този рейтинг, утре ще искат да отидат на пазар или да вечерят в местния ресторант", казва директорът на Международната туристическа група (ITG) в Испания Крис Померой.

Друга тенденция, която се е променила в резултат на пандемията, е търсеният тип настаняване. 9,3% от анкетираните продължават да избират луксозни хотели, но частното настаняване, като вили (8,9%) или частни къщи (7,9%), набира популярност. Смешното, посочва директорът на групата е, че само 3,1% биха избрали световни марки хотелски вериги с пет звезди като Marriott или Hilton.

При морските пътувания поверителността също придобива значение и предпочитанията за частни яхти (4,5%) надвишават тези за круизи на високо ниво (3,4%).

През 2021 г. повече от 42% от луксозните туристи са похарчили около 50 000 евро за почивката си като очакванията са догодина тази сума да бъде надхвърлена. "Въпросът е как да стигнем до тези туристи, които вече не са заслепени от звездите. За първи път, обяснява Померой, това, което им влияе най-много, не са препоръките на приятели и семейство, а социалните медии. Отново всичко е свързано с диференциация: Tik Tok вече надминава Tripadvisor по влияние сред хората под 45 години. По-възрастните пък се вдъхновяват от фирмените уебсайтове и туристическите медии са това, което ги вдъхновява най-много.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ