Вдъхновени извън фиша за заплата

Вдъхновени извън фиша за заплата

Как да накарате хората да се вълнуват от работата си, без да се налага да плащате повече пари? Оказва се, че това е сравнително лесно, защото парите невинаги работят като добър мотиватор. В действителност, никой не работи просто, за да получи пари. Защо някой ще иска колекция от идентични хартийки с отпечатани мъртви президенти? Разбира се, това е в кръга на шегата.

Единствената причина, поради която хората искат допълнително пари е, за да си купят "нещо", защото вярват, че ако го притежават ще бъдат по-щастливи. С една дума, след като стигнете отвъд нивото на оцеляването разумът работи като мотиватор. Ето защо е лесно да се мотивират хората, без да плащате допълнително. Всичко, което трябва да направите е да разберете кое ги кара да се чувстват добре, когато работят!

Ето как:

1. Позволете на служителите да възнаграждават други служители.

Всеки път, когато работникът или служителят постигне успешно основна цел, му дайте възможност да признае заслугите официално на служител в друга група, който също е помогнал за постигането на резулатата. Признанието, и то още повече от колеги е силен мотиватор в работата.

2. Провеждайте седмични срещи.

Това не само гарантира по-добра комуникация между работниците и служителите в различни групи, но с течение на времето създава усещането, че хората помежду си са не просто колеги, а и приятели.

3. Давайте бонуси за изпълнение.

Повечето фирми имат видими привилегии, като предпочитани паркоместа и услуги, които обикновено са предназначени единствено за мениджъри и ръководители. Давайте тези привилегии на служителите си като бонус за добре свършената работа.

4. Нека работата да стане надпревара.

Здравословната конкуренция винаги е полезна. Накарайте хората си да усетят, че работят за обща кауза, но и че са в състезание за постигането на максимални резултати.

5. Свържете служителите с доволни клиенти.

Хората се чувстват по-добре и по-щастливи, когато могат да видят, че това, което те вършат, води до положителни промени. Но, служителите, които не работят пряко с клиенти, обикновено са неспособни да видят крайния резултат от своя труд. Позволете им да изпитат това удоволствие.

Джофри Джеймс, OpenForum

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ