Вдъхновени извън фиша за заплата
Как да накарате хората да се вълнуват от работата си, без да се налага да плащате повече пари? Оказва се, че това е сравнително лесно, защото парите невинаги работят като добър мотиватор. В действителност, никой не работи просто, за да получи пари. Защо някой ще иска колекция от идентични хартийки с отпечатани мъртви президенти? Разбира се, това е в кръга на шегата.
Единствената причина, поради която хората искат допълнително пари е, за да си купят "нещо", защото вярват, че ако го притежават ще бъдат по-щастливи. С една дума, след като стигнете отвъд нивото на оцеляването разумът работи като мотиватор. Ето защо е лесно да се мотивират хората, без да плащате допълнително. Всичко, което трябва да направите е да разберете кое ги кара да се чувстват добре, когато работят!
Ето как:
1. Позволете на служителите да възнаграждават други служители.
Всеки път, когато работникът или служителят постигне успешно основна цел, му дайте възможност да признае заслугите официално на служител в друга група, който също е помогнал за постигането на резулатата. Признанието, и то още повече от колеги е силен мотиватор в работата.
2. Провеждайте седмични срещи.
Това не само гарантира по-добра комуникация между работниците и служителите в различни групи, но с течение на времето създава усещането, че хората помежду си са не просто колеги, а и приятели.
3. Давайте бонуси за изпълнение.
Повечето фирми имат видими привилегии, като предпочитани паркоместа и услуги, които обикновено са предназначени единствено за мениджъри и ръководители. Давайте тези привилегии на служителите си като бонус за добре свършената работа.
4. Нека работата да стане надпревара.
Здравословната конкуренция винаги е полезна. Накарайте хората си да усетят, че работят за обща кауза, но и че са в състезание за постигането на максимални резултати.
5. Свържете служителите с доволни клиенти.
Хората се чувстват по-добре и по-щастливи, когато могат да видят, че това, което те вършат, води до положителни промени. Но, служителите, които не работят пряко с клиенти, обикновено са неспособни да видят крайния резултат от своя труд. Позволете им да изпитат това удоволствие.
Джофри Джеймс, OpenForum
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.