Повишение? Не, благодаря!

Повишение? Не, благодаря!

Повишение? Не, благодаря!

Човек лесно може да остане с впечатлението, че всеки, на когото бъде предложено повишение в работата, би го приел веднага (или най-много след кратки преговори за заплата). Всички искат да се предвижват нагоре по корпоративната стълбица, да изкарват повече пари, и да могат да се хвалят с по-висок статус в социалните мрежи. Все пак, когато във визитката ви в LinkedIn пише CEO(главен изпълнителен директор), хората започват да гледат на вас по различен начин.

Съществуват обаче няколко фактора, които биха накарали човек да се поколебае преди да приеме предложеното му повишение. Ето 3 от тях:

Ползите не отговарят на повишеното натоварване и допълнителната отговорност

Дори и да не върви ръка за рака с по-висока заплата, повишението може да бъде правилният избор за кариерното развитие на определен служител. Освен че то представлява демонстрация на признание от страна на по-висшестоящите хора в компанията, повишението дава на човек ясна представа и отчетлива представа за неговото развитие в компанията и за траекторията, по която върви.

Въпреки това, както всичко друго, повишението има добри и лоши страни, която трябва внимателно да бъдат претеглени. Бихте ли приели по-престижна позиция, ако това означава, че ще имате 30% повече работа без почти никакви допълнителни ползи? Заслужава ли си по-дългото работно време и повечето отговорности, ако те не вървят в комбинация с значителен ръст на заплащането и други бонуси? Ако искат да направят офертата наистина привлекателна, мениджърите трябва да предлагат на служителите си уникални привилегии и възможности за кариерно развитие.

Новата позиция не е подходяща за служителя

Казвала съм го преди и ще го кажа отново: няма смисъл да опитвате да вкарате кръгла фигурка в квадратна дупка. Понякога това, което мениджърът смята за естествена следваща стъпка в кариерното развитие на свой служител не е отговаря на плановете, вижданията и целите на същия този работник.

Затова е важно мениджърите да си поставят за приоритет опознаването на своите служители и съответно на техните нужди, мечти и проблеми. Работата на мениджъра е да знае дали дългосрочните цели на неговите служители са същите, като тези, които преследва той. Разбира се, целите на човек се променят с времето, но е добре лидерът да е достатъчно запознат с интересите на своите служители и да знае как биха реагирали на предложение за промяна в насоката на тяхната работа и отговорностите, които носят.

Служителят има чувството, че офертата за повишение цели да го покаже като некомпетентен

Спечелването на повишение може да бъде много вълнуващо преживяване. То обаче може да предизвика и множество тревоги и притеснения, особено ако служителят не е сигурен, че разполага с нужните познания, опит и умения за работата или пък има чувството, че поставените от мениджъра му изисквания и очаквания са нереалистични.

Ако служителят не вярва, че ще получи достъп до нужните ресурси, за да се справи добре с новите си задължения, то повишението може да изглежда повече като тежест, отколкото като възможност. Когато повишавате хора, които все още са зелени и неопни(било то конкретно в мениджмънта или от чисто технична гледна точка) трябва ясно да им обясните с какви инструменти и възможности за обучение ще разполагат. Независимо дали става въпрос за онлайн уроци, програма с ментор или седмични срещи на четири очи с шефа, очертаването на ясен път на развитие е от ключово значение за успеха на новоповишения служител.

..............

Манди Гилбърт, основател и главен директор на Creative Niche, за Inc.com

Редактор: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ